Jump to content

Skoda Fabia 2021

2021. 05. 04. 20:35

Vadonatúj padlólemezzel, sokkal tágasabb csomagtartóval, áramvonalasabb karosszériával, teljesen új kezelőfelülettel érkezett meg a Škoda Fabia negyedik generációja.

A moduláris MQB-A0 platformra épülő, új Škoda Fabia először lépte át a bűvös négyméteres határt, az autó hosszabb (4108 mm, +111 mm), szélesebb (1780 mm, +48 mm), nagyobb a tengelytávja (2564 mm, +94 mm), és tágasabb a csomagtartója (380 liter, +50 l), mint közvetlen elődjéé. A közegellenállási együttható is javult, 0,32 helyett 0,28, ami igazán jó értéknek számít a kisautók mezőnyében.

Ehhez a kerékívnél (a kerekek 15-18 colosak lehetnek) kialakított légfüggönyök és egyéb aerodinamikai okosságok mellett az orrban elhelyezett, zárható lamellák is hozzájárulnak, amelyek csak akkor vezetik át a levegőt a hűtőn, ha az valóban szükséges. 120 km/óránál akár 0,2 l/100 km-rel is csökkenthető így az üzemanyag-fogyasztás – ez persze azon is múlik, hogy a rendelkezésre álló motorok közül melyiket választjuk.

Sem dízel, sem hibrid, sem elektromos erőforrás nincs: az egyliteres, szívótorok-befecskendezéses benzinmotor 65 vagy 80 lóerőt tud (eddig 60, illetve 75 LE), a két egyliteres, de közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős motor 95 vagy 110 lóerőre alkalmas, míg a csúcsverzió a jól ismert 150 lóerős, 1,5 literes benzines, amely 7,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 225 km/óra. A 110 lóerős motorhoz opció, a 150-eshez széria a DSG váltó.

 
(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)