Jump to content

Mégsem annyi a dízelnek?

2021. 04. 21. 13:07

A csillagos márka európai GLE termékkínálatában első körben három dízel- és egy benzinmotor érhető el. És már magyar árai is vannak a típusnak.

A Mercedes 2015-ben egy modellfrissítés során nevezte át az M-osztályt GLE-nek (W166), nemrégiben pedig bemutatkozott a teljesen új fejlesztésű második generációs modell (V167). A nagyközönség először a Párizsi Autószalonon tekinthette meg élőben a vadonatúj GLE-t, melynek most végre az európai motorpalettájára, illetve hazai áraira is fény derült.

A belépőszintet az itthon 19,68 millió forintos alapárú GLE 300d képviseli, melyben egy 2 literes soros 4 hengeres dízelmotor található a maga 245 lóerős teljesítményével, illetve 500 Nm-es nyomatékával. Ez a teljesítmény 7,2 másodperces 0-100-as szintidőhöz, illetve 225 km/h végsebességhez elegendő.

 

A következő lépcsőfok a 20,62 millió forinttól induló GLE 350d, ami már egy 3 literes soros 6 hengeres gázolajos egységet vonultat fel. A 272 lóerős, illetve 600 Nm-es motor révén a SUV 6,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra és a gyorsulás egészen 230-ig tart.

A legerősebb dízelváltozat a 22,98 millió forintos GLE 400d, melynek 3 literes soros 6 hengeres motorja 330 lóerőt, illetve 700 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Így már csak 5,8 másodpercig tart a 0–100-as sprint, a végsebesség pedig 240 km/h. Érdekesség, hogy a 700 Nm-es csúcsnyomaték akár már 1200-as percenkénti fordulatszámtól lehívható.

Végül, de nem utolsó sorban a 21,46 millió forintos GLE 450-ben lévő 3 literes soros 6 hengeres turbós benzinmotor 367 lóerős, illetve 500 Nm-es produkciót ad elő. Ez a csúcsmodell 5,7 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra és az Autobahnon akár 250-nel is lehet száguldani vele.

A négy GLE közös vonása a 4Matic négykerékhajtás, illetve a 9 fokozatú automataváltó. Az első példányokat 2019 tavaszán vehetik majd át a vásárlók.

(Forrás: hvg.hu / fotó: pixabay.com)