A ferdehátú márciusi premierje, majd a kombi szeptemberi debütálása után megérkezett a Corolla szedán, így teljes a 12. generációs modellcsalád.
A szedán az elsőkerék-hajtású TNGA GA-C padlólemezre épül, mint fivérei, 2,7 méteres tengelytávján a kombival osztozik (a ferdehátú rövidebb). Minden kivitel többlengőkaros felfüggesztést kap, a tömegközéppont mélyebb, mint az elődmodellé, a karosszéria merevebb.
A dizájnerek elegánsabb orr- és farkialakítással ruházták fel a limuzint. A kerékív lépcsőzetes kialakítása, az előreugró alsó hűtőmaszk felett keskeny, háromdimenziós krómrács feszül, érintve a sarkokon átnyúló lámpatesteket. Hátul fordított trapéz formájú csomagtérfedelet fognak hátra az egyedi lámpák. Elöl és hátul egyaránt LED-es fénysávok rajzolnak mintát a sötétbe.
Gazdag technológiai tartalmat vonultat fel az autó, a vezeték nélküli telefontöltőtől a 8 colos érintőképernyőig. A műszerfalon 7 colos monitoron jelennek meg az adatok, a head-up display 10 colos.
Kétféle motorral lesz kapható a Corolla szedán: az 1,8-as hibrid 122 lóerős, ugyanaz, mint amit már régről ismerünk. A másik motor egy szimpla 1,6-os benzines 132 lóerővel, hatfokozatú kézi vagy fokozatmentes CVT váltóval. A hibrid 3,4, a benzines 5,8 litert fogyaszt százon.