Az új padlólemezből, valamint az extra merevítésekből adódóan 37 százalékkal szilárdabb karosszériájával, a feszesebb, pontosabb futóművel és a vezető feljavított látóterével a Yaris eleve sokat tesz azért, hogy megússzuk a baleseteket. A Toyota mérnökei azonban nem kockáztattak: telepakolták mindenféle elektronikus vezetőtámogató rendszerrel az autót.
A Yaris figyeli az előtte termő gyalogosokat és kerékpárosokat (előbbieket akár éjjel is észleli), és fékez, hogy ne gázoljuk el őket. Ha autónak menne neki, annak se megy – egészen 180 km/óráig működik a rendszer.
De nemcsak ilyenkor nézi ám a gyalogosokat, hanem kereszteződésben is: ha azon az úttesten, ahová kanyarodni készülünk, épp átkel valaki, ugyanúgy riaszt (és fékez) az autó, mint szemből érkező autó esetén, ha balra nagy ívben épp nekimennénk.
Aztán van még a trükkös visszakormányzási rendszer, ami ahelyett, hogy kitérő manővert hajtana végre, épp annak az ellenkezőjéről gondoskodik. Ha egy gyakorlatlan vezető félrerántja a kormányt egy akadály előtt, abból sokszor nagyobb baj lesz: az autó kontrollálatlanul kisodródik, átmegy a szembesávba. A Yaris viszont ilyenkor csökkenti a kitérés mértékét, kézben tartva a manővert.
Ezek mellett a sáv középvonalában tartó, holttérfigyelő, tolatás és manőverezés közben felmerülő akadályok esetén vészfékező rendszerek szinte közhelynek számítanak már az autóiparban. A Yarisnak azonban maradt még egy aduja: a vezető és első utasa között felfúvódó légzsák, amely nem engedi, hogy oldalirányú ütközésnél összefejeljenek az elöl ülők.