
Háromtagúra bővült a Gazoo Racing utcai típusainak a száma: a GR Supra és a GR Yaris után itt a GR 86. Nem egységes persze ez a kínálat, amelyből műszaki különlegességével messze kimagaslik a Yaris – cserébe a Supra és a 86 egyaránt komoly múlttal bír a Toyota világában. Az első modell, amely ezt a számot viselte a nevében, a nyolcvanas években gyártott AE86 volt, amely a korabeli Corolla-család sportmodelljeként komoly versenyautó-karriert futott be, és máig legendának számít.
A GR 86 nem a Corollához, hanem a Subaru BRZ-hez kötődik. Utóbbi második generációját már hónapokkal ezelőtt megszellőztették. Az európai bejelentés meglepően szűkszavú volt, de a globális bejelentésből kiderül, hogy a Toyota esetében a Subaruval közösen kifejlesztett, 2,4 literes, négyhengeres szívó boxermotor nagyságrendileg ugyanolyan erős lesz, mint a Subaru BRZ fedélzetén. A Subarunál 231 lóerőt és 249 Nm nyomatékot említett a gyár, a Toyotánál 235 lóerőről és 250 Nm-ről van szó. A motor 7400/percnél szabályoz le. A 0-100 km/óra gyorsulás jelentősen javult: a korábbi 7,4 mp helyett 6,3 másodperc alatt tudja le a kötelező gyakorlatot az autó.