Jump to content

BMW X5 xDrive45e

2021. 03. 20. 11:52

Bemutatása után pontosan egy évvel piacra lépett a BMW aszketikus óriása. A BMW X5 xDrive45e akár 2 liternél is kevesebb benzinnel beéri 100 kilométeren, vagy 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Nincsenek változások a tavaly szeptemberi világpremier óta: a BMW X5 xDrive45e ugyanazokkal a paraméterekkel lép most piacra, mint amiket akkor megismertünk.

A soros háromliteres benzinmotor 286, a villanymotor 113 lóerőt tesz hozzá a közös 394-hoz, a rendszernyomaték 600 Nm. Az üresen 2,5 tonnás autó 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 235 km/óra.

Ha benzin helyett tisztán a 24 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagban tárolt energiára támaszkodna, akár 110 km/órával haladhat a kis étkű behemót – az átlagos üzemanyag-fogyasztás a régi NEDC ciklus szerint 1,7-2,0 liter, felszereltségi szinttől (kerékmérettől és tömegtől) függően, ugyanaz az új WLTP normához igazodva 1,2-1,9 liter/100km -, de ha átkapcsolunk elektromos üzemmódba, a rendszer csak 135 km/óra felett aktiválja a belső égésű motort. A WLTP-szabvány elektromos hatótávolság 67-87 km (vagy 86-97 km a régi NEDC norma szerint mérve).

Az akkumulátorok és segédrendszerek – amelyeknek köszönhetően egyébként jóval mélyebben ül az autó tömegközéppontja – 150 literrel csökkentik az autó csomagtartójának térfogatát: öt utassal 500, kettővel 1720 liter áll rendelkezésre. Az üzemanyagtartály 69 literes.

Alapfelszerelés a kéttengelyes légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás; opcióként aktív összkerék-kormányzás is kérhető. A piaci bevezetés hozadéka a kis sebességű elektromos haladásnál bekapcsoló, gyalogosfigyelmeztető zajgenerátor.

A BMW kiszámolta, mennyivel kisebb az X5 xDrive45e egész élettartamra vetített (azaz a nyersanyagok kinyerésétől a gyártáson és felhasználáson át a hulladékkezelésig összesített, az akkumulátorok speciális igényeit is figyelembe vevő) szénlábnyoma, mint egy hasonló teljesítményű benzinmotoros X5-ösnek. Az átlagos európai energiamixet figyelembe véve – ami azért jócskán tartalmaz nem megújuló forrásból származó elektromos energiát – 40 százalékkal kisebb mértékben terheli a környezetet az autó, ha pedig zöld árammal töltjük akkuját, az érték akár 70 százalékkal is kedvezőbb lehet egy normál benzines modellénél.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)