Vadonatúj formanyelvvel, az utcai Lotus modellek körében egyedülálló, egyetlen darabból készült, szénszálas monocoque vázszerkezettel mutatkozik be az Evija, a brit manufaktúra első villanyautója.
A kétszemélyes autóban az ülések mögött helyezkedik el a Williams Advanced Engineering által fejlesztett, 2000 kilowattos akkucsomag. Az akkuk könnyedén cserélhetők, így az autó lépést tarthat a fejlesztésekkel, illetve gyorsan ismét üzemkésszé tehető, ami lehetővé teszi a versenyfelhasználást.

Maga a töltés is ultragyors: a fejlesztők szerint a világ leggyorsabban tölthető akkumulátoráról van szó. 350 kW-tal töltve 18 perc alatt 100%-ra tölthető az autó, de akár 800 kW-tal is tölthetnénk, ha léteznének ilyen töltők a piacon.
A hatótávolság a WLTP ciklus szerint 400 kilométer – nyilván normál használat mellett.
A négy kereket egy-egy külön villanymotor hajtja. Ezek közös házban kaptak helyet saját erőátviteli rendszerükkel; utóbbi mindössze 100 mm vastag, bolygóműves szerkezet.
Az autó megcélzott tömege mindössze 1680 kg, ami a (szintén fejlesztési célértékként megadott) 2000 lóerős összteljesítmény (a forgatónyomatéka 1700 Nm) mellett elképesztő. A szabad hasmagasság 105 mm.
A takarékostól a verseny üzemmódig ötféle hangolásban működtethető Evijának 3 másodperc sem kell ahhoz, hogy 100 km/órára gyorsuljon, végsebessége meghaladja a 320 km/órát. Álló helyzetből nem egészen 9 másodperc alatt gyorsul 300-ra az autó.