
Ahhoz, hogy a Tesla meghódítsa a világot, sem autóipari tradíciókra, sem kiváló minőségre, sem tetszetős formatervre nem volt szüksége: elég volt annyi, hogy olyasvalamit kínált, amit senki más. Tulajdonképpen az a megdöbbentő, hogy a fenti paraméterek mindegyikével rendelkező autógyártóknak miért tartott (illetve miért tart még mindig) ilyen sokáig, hogy reagáljanak az amerikai márka kihívására.
Az Audi mindenesetre elmondhatja magáról, hogy lépett, méghozzá meglehetősen határozottan. A frissen bemutatott e-tron GT azokat a villanyautó-kedvelőket szólítja meg, akik nem hisznek a szabadidőjárművekben (ha hinnének, ott van nekik az e-tron és az e-tron sportback), mégis nagy formátumú emissziómentes autóra vágynak.
A formátum ez esetben megkérdőjelezhetetlen: a 499 cm hosszú, 196 cm széles, mindössze 141 cm magas Audi e-tron GT (az Audi A7 Sportback 17 mm-rel magasabb!) egy utcára tévedt Manga-autó. Azon sem lepődnénk meg, ha menet közben folyamatosan alakulna, változna a megjelenése.
Túlhangsúlyozott vállak, organikus formák, váratlan letörések rajzolják ki a sziluettjét, egyszerre elegáns és agresszív, futurisztikus és primitív. Minimálisak a változások a 2018-as formatanulmányhoz képest, a 0,24-es közegellenállási együttható kiváló, ha nem is kivételes.
A hatalmas méretekhez viszonyítva kifejezetten szerény, 405 literes a csomagtartó – és még rosszabb a helyzet az RS e-tron GT modell esetében, ahol csak 366 liternyi helyet találunk a farban, a többit elfoglalja a Bang&Olufsen csúcshifi mélynyomója. Az orrban további 85 literes üreg várja az apróbb csomagokat.