
Variálható összkerékhajtásával, háromhengeres turbómotorjával a Toyota GR Yaris meglehetősen extravagáns hot hatch. Nem csoda, hiszen a WRC-versenyautó homologizációs példányáról van szó.
Vett is belőle egy példányt Szaito Daigo japán autóversenyző, pedig ő nem raliban, hanem driftben utazik, nem is sikertelenül. Persze a 261 lóerő kevés, a négy hajtott kerék pedig túl sok a drifteléshez, de sebaj: a 40 éves mester mindkettőre kitalálta a megoldást.
Az 1,6 literes, háromhengeres motort például kvázi megduplázta: kidobta ugyanis, és beműtött a helyére egy 3,0 literes, sorhatos 2JZ blokkot, a Toyota Supra Mk4 legendás erőforrását. Ezt a tervek szerint 1000 lóerősre hangolják – ez tuningkörökben rutin beavatkozásnak számít ennél a blokknál.
Ennél nagyobb feladat az összkerékhajtás hátsókerekessé tétele. Ennek módjáról egyelőre nem közölt részleteket az alkotó, de mivel korábban már láttunk ilyet egy másik driftmágustól, elhisszük, hogy gond nélkül menni fog.