Jump to content

Seat Leon

2020. 08. 26. 12:28

Mild és plug-in hibrid hajtásláncokkal, hiánytalan kapcsolódási szolgáltatáscsomaggal érkezik a Seat Leon, a spanyol márka új alsó-középkategóriás típusa.

Negyedik generációjához ért a Seat Leon. A típus teljes fejlesztési költsége 1,1 milliárd euróra (kb. 366 milliárd Ft) rúgott – ebben a gyártóüzem felkészítése is benne van –, így érthetően nagy reményeket fűz hozzá gyártója. Nem alaptalanul: soha nem adott még el annyi autót egy évben a spanyol márka, mint tavaly, és mivel a Leon nem crossover – azaz nem adja el magát puszta létezésével –, telepakolták modern kommunikációs, biztonsági és környezetvédelmi technológiákkal.

A Leon formailag az elődmodell evolúciójának tekinthető, bár valójában minden részlete megváltozott; a közegellenállási együttható 8 százalékkal javult.

Az új autó az MQB Evo platformra épül. Az ötajtós modell 86, a kombi 93 mm-rel lett hosszabb, a tengelytáv mindkét modell esetében 50 mm-rel nőtt. Így annak ellenére javult a hátsó helykínálat, hogy mindkét karosszériavariáns 16 mm-rel keskenyebb és 3 mm-rel alacsonyabb, mint elődjeik. Az ötajtós csomagtartója ugyanakkora maradt, a kombié 30 literrel tágasabb.

A műszeregység minden esetben 10,25 colos, digitális kijelző; a multimédiás monitor 8,25 vagy 10 colos képátlójú. A Seat minimalizálta a nyomógombok számát, a rendszerek jelentős része hangvezérléssel is kezelhető. Van Android Auto és Apple CarPlay telefonintegráció, de ezeknél fontos az autóba beépített eSIM kártya, amely folyamatos online kapcsolatot teremt a jármű és a központ között, így garantálva a fedélzeti rendszerek folyamatos frissítését. A Leon egyes funkciói akár a távolból, okostelefonról is vezérelhetők.

A Leon hajtáslánckínálatából csak a tisztán elektromos verzió hiányzik: a benzin- és dízelmotorok mellett lesz földgáz-üzemű (CNG), mild hibrid és plug-in hibrid Leon is.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)