Jump to content

Frissült a Sportback e-Tron

2020. 07. 10. 12:02

Még meg sem jelent az Audi elektromos szabadidőjárműve, máris itt van a modell sportosabb, életmódszagúbb változata. Műszakilag nincs különbség.

Bő egy évvel az eredeti Q4 e-tron tanulmányautó premierje után, és nagyjából egy évvel a piaci megjelenés előtt új alternatívát vezetett elő az Audi: bemutatkozott a Q4 Sportback e-tron koncepcióautó, amely ugyanazt a műszaki tartalmat eltérő formába csomagolja.

Bár ránézésre jóval elnyújtottabbnak tűnik, a Sportback mindössze egy centiméterrel hosszabb (460 cm) és ugyanennyivel alacsonyabb (160 cm) a tradicionális formavilágú szabadidőjárműnél. Mindkettő 190 cm széles, és értelemszerűen a tengelytávjuk (277 cm) is azonos. Az eltérő arányokból adódóan az új modellvariáns közegellenállási együtthatója elhanyagolható mértékben (egy századdal), de mégis csak kedvezőbb, mint a Q4 e-tron azonos értéke (0,260 v. 0,261).

Szintén megegyezik a hajtáslánc: tengelyenként egy-egy villanymotor, 225 kW (306 LE) összteljesítménnyel, 460 Nm kombinált forgatónyomatékkal. Az összkerékhajtású crossoverek egyformán 6,3 mp alatt gyorsulnak 100 km/órára, a végsebességet 180 km/órában korlátozták. A hajtás alapvetően a hátsó tengelyre összpontosul (a teljesítmény és a nyomaték 1:2 arányban oszlik meg az első és hátsó kerekek között), az első tengely akkor jut szerephez, ha extra teljesítményre vagy ívmeneti stabilizálásra van szükség.

(Forrás: velo.hu / fotó: pixabay.com)