Mild, öntöltő és konnektoros hibrid hajtással is megrendelhető lesz a Ford Kuga harmadik kiadása. A vadonatúj padlólemezre: a globális C2 platformra épülő autó karosszériája 10 százalékkal merevebb, mint a közvetlen elődé; a modellváltás akár 90 kg tömegcsökkentést jelent.
Az autó 44 mm-rel szélesebb, 89-cel hosszabb a második generációs modellnél. A magasság 20 mm-rel csökkent, a tengelytáv ugyanennyivel nőtt. A helykínálat javult: az első válltér 43, a csípőtér 5 mm-rel javult, hátul 20, illetve 36 mm-rel több jut ugyanezen testrészeknek. A fejtér elöl 13, hátul 35 mm-rel tágasabb.
Újdonság a hátsó szélső ülések fűthetősége, míg a teljes második üléspad hosszirányban tologatható: így vagy a lábtér bővíthető 1035 mm-re (kategóriaelső érték), vagy a csomagtartóhoz adhatunk hozzá 67 litert.
Szintén újdonság az autó távoli vezérelhetősége, illetve a fedélzeti wifi, vagy az ívelt peremű 12,3 colos digitális műszeregység, amit – Kugán ugyancsak először alkalmazott – head-up kijelző egészít ki.
A vezetőtámogató szolgáltatások az elvárható magas szinten állnak, önállóan parkol be és ki, követi a kanyar ívét, kikerüli az akadályt és észleli a kerékpárosokat, hogy csak néhányat említsünk a funkciók közül.