Jump to content

BMW M440i xDrive

2020. 05. 05. 22:03

Megjárta a svédországi Arjeplog dermesztően hideg időjárását, hajtották a franciaországi Miramas tesztpályán és persze, a Nordschleifén is beleszalad pár kör a 4-es BMW prototípusaiba. Ez pedig már csak a fejlesztés végén esedékes finomhangolás volt a szériaérett példány bemutatása előtt.

Már nem sokat kell várni arra, hogy hivatalosan is leleplezzék az új BMW 4-es kupét, mely formatervében és hajtásában is egészen újat hoz majd. Az már egészen biztos, hogy a korábbi tanulmányautó stíluselemeit örökli majd a G22-es kódú modell, tehát a gigantikus méretű, már álló formátumú hűtőrács ott fog díszelegni az orrán. Ettől egész biztos kiakadnak majd páran.

Klasszikus kétajtós, keret nélküli ablakos kupé forma lesz a 4-es BMW, de sokkal inkább fastbackesen lejtő tetővonallal. A szintén hosszmotoros CLAR platformra épülő 3-as BMW-hez képest magassága 57 milliméterrel alacsonyabb, súlypontja pedig 21 milliméterrel lentebb került. Légellenállási együtthatója 0,015-tel csökkent. Sportosabb kezelhetőséget ad majd az is, hogy nagyobb az első kerekek dőlésszöge, a hátsó nyomtáv pedig 23 milliméterrel szélesebb a G20-asénál.

Futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig ötlengőkaros, lengéscsillapítói felkoppanásgátlósak. Egyedi merevítőket és hátsó futómű segédkeretet kapott a 4-es BMW. Az M440i xDrive esetében akár adaptív M futóművel, nagyteljesítményű M-es fékekkel és eltérő méretű sportgumikkal. A hátsó tengelyen örömteli pillanatokat garantáló sperrel.

374 lóerős a BMW M440i xDrive Coupé-ban található B58-as kódú turbó sorhatos (ez van a GR Suprában is), amit 48 voltos mild-hibrid rendszerrel egészítettek ki (11 lóerő). Az M440-es az európai vásárlók számára kizárólag 8 sebességes ZF automatával és xDrive összkerékhajtással lesz elérhető. Nézd meg az álcafóliába öltöztetett 4-est mozgásban is!

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)