Hetek óta másról sem szólnak a hírek, mint a kínai Vuhan városából a világra szabadult koronavírus-járványról. Már az is kiderült, hogy a vékonyka szájmaszk nem óv meg mindentől és az is, hogy gazdasági hatásai is egyre mélyebbek. A légitársaságok és a turizmus is megérzi, hiszen járatokat töröltek és még óceánjáró hajót is karantén alá vontak.
Érzékelhető a koronavírus gazdasági hatása is. A Hugo Boss német divatmárka már látja, hogy különösen Ázsiában csökkennek az eladásaik. Kínában az autóeladások 92%-os visszaesést mutatnak. A német autógyártók 170 milliárd dollárt kaszálnak Kínában, ami az éves eredményük 35%-át teszi ki. Épp ezért nekik igazán nehezen indul majd be a 2020-as év.
Az már itthon is tapasztalható, hogy néhányan az élelmiszerek felvásárlásában élik ki a pánikot. Svájcban az 1000 főnél nagyobb rendezvényeket tiltották be, ezért pár nappal a megnyitó előtt lefújták az egyik legnagyobb autós eseményt, a Genfi Autószalont is.
A Volkswagen első, kifejezetten elektromos autók számára gyártott platformjával, az ID.3-assal mutatkozott volna be Genfben. A modellt maga a vállalat is történelmi jelentőségűnek említi, de nem indul könnyen a karrierje. Kezdetben szoftveres problémák miatt csúszott a piaci bevezetés, most pedig attól az eseménytől estek el, ahol széles közönség számára tették volna megtekinthetővé a kompakt villanyautót.