Jump to content

BMW Vision iNext

2019. 12. 17. 11:06

Tovább boncolgatja az autonóm mobilitás kérdéskörét a BMW. Most azt nézik meg, hogyan őrizhető meg a vezetés élménye a robotautók világában.

A másfél éve bemutatott BMW Vision iNext arról mesélt nekünk, hogyan szeretné kényeztetni a jövő utasait a BMW önvezető technológiája. A mostani M Next tanulmány (ahogy azt a név is sejteti) viszont arról szól, hogyan tehetik még élvezetesebbé a vezetést a modern technológiák.

Míg tehát az iNext esetében az ’Ease’ (’könnyedség’) üzemmód dominált, itt a ’Boost’ (’teljesítménynövelés’) az elsődleges funkció. Persze közben megvan a másik is: ahogy az iNextet is vezethettük (volna) dinamikusan, az M Next is alkalmas arra, hogy menet közben tétlenül lazsáljunk.

A lényeg mégis csak a sportosság, ezért míg az iNext egy melák crossover külsejét öltötte magára, az M Next az i8 sportautó formavilágát fejlesztette tovább. Sőt, a hajtáslánc is plug-in hibrid, ahogy az i8-ban, épp csak erősebb: a belső égésű komponens itt nem három-, hanem négyhengeres, a rendszerteljesítmény 600 lóerő, a végsebesség 300 km/óra, az autó 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Egy feltöltéssel 100 kilométert tud megtenni az autó tisztán elektromos üzemben.

A különleges orrkialakítás legfontosabb eleme a Laser Wire (lézerdrót) fénytechnológia, amely fényszálas technológia segítségével biztosít intenzív és karakteres megvilágítást. Ugyanez a technológia dupláz hátul.

A dizájnerek minden tehetségüket bevezetették, hogy a jövő aerodinamikai és esztétikai vívmányait a BMW klasszikus stíluselemeivel kombinálják. Közben azért a környezet védelmére is ügyeltek: az oldalsó kötények például újrahasznosított szénszálas laminátumokból készültek, ahogy a tetőszerkezet is. Elöl 21, hátul 22 colosak a kerekek, amit még hangsúlyosabbá tesz az extrém mélyre ültetett, széles far. Hátsó szélvédő gyakorlatilag nincs, három üveggel borított lőrésen tekint ki a pilóta.

Kényelmi technológiákban sem szűkölködik az M Next. A központi zárat és az indításgátlót arcfelismerés oldja, az ülőfelületet memóriahabos szivacs borítja, az üléspozíció határozottan a vezetés élményét szolgálja, akárcsak a kiterjesztett valóságot alkalmazó head-up kijelző. Minden beállítás a kormánykeréken módosítható, beleértve az üzemmódokat és a Boost+ funkciót, ami extra teljesítményt bocsát a vezető rendelkezésére. Hogy mikor érdemes megnyomni az ezt aktiváló gombot, arról a fedélzeti funkciókat vezérlő mesterséges intelligencia tájékoztatja a vezetőt.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)