Jump to content

Ilyen lett az új Toyota RAV4

2019. 11. 28. 06:26

Gyakorlatilag egyetlen hibrid hajtáslánccal, személyautós menettulajdonságokat ígérő műszaki alapokkal érkezik Európába az ötödik generációs Toyota RAV4.

 

Az új fejlesztésű, kétliteres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor (CVT váltóval és nyomatékvektor-szabályozással társítva) epizódszerepet kap csupán, a Toyota egyértelműen a 2,5 literes hibrid hajtásláncra helyezi a hangsúlyt, amelytől az európai eladások 90%-át (!) várja.

Az elődben is megtalálható, 197 lóerős benzin-elektromos egységnél modernebb hajtáslánc elsőkerék-hajtással 218, összkerekesként 222 lóerőt ad le – utóbbi hátul most is extra villanymotort alkalmaz, az i-AWD technológiát továbbfejlesztették. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 4,4 l/100 km, a CO2-kibocsátás kerek 100 g/km. A teljes nyomaték 0-80 százaléka juttatható a hátsó tengelyre, illetve az új rendszer képes megfékezni az elforgó kereket, így nem akad el a jármű, ha a levegőbe kerül az egyik hajtott kerék.

A TNGA GA-K padlólemezre épülő modell torziós szilárdsága másfélszeresére nőtt, a tömegközéppontot a lehető legmélyebbre vitték, valamint ügyeltek a tömegeloszlásra hossz- és keresztirányban egyaránt. A teljes tömeg 59 százaléka terheli az első tengelyt.

A jobb vezethetőséget szolgálja a mostantól a fogaslécre ható kormányszervo, valamint hogy az eddigi négy évszakos abroncsok helyett nyári gumit kap a RAV4. Az optimalizált futómű és a hátsó kettős keresztlengőkaros konstrukció révén minimális az oldaldőlés, mégpedig anélkül, hogy ezt a kényelem csorbításával érték volna el.

 
A túlnyúlások csökkentek, a tengelytáv ugyanakkor nőtt, így az autó úgy tágasabb elődjénél, hogy rövidebb annál fél centivel. A vezető mélyebben ül ugyan, de a motorházfedél is lejjebb került, így javult a kilátás. A kormány nagyobb tartományban állítható, hátul nőtt a lábtér, valamint szélesebbre nyílnak az ajtók. A hibrid kivitel csomagtartója a korábbi 501 helyett 580 literes, padlója megfordítható.
A biztonsági arzenált továbbfejlesztették, az autó képes akár önállóan követni a sáv kanyargását, a forgalom tempóját. Szintén biztonsági felszerelés a digitális belső visszapillantó tükör, amely gombnyomásra a hátul elhelyezett kamera képét jeleníti meg középen, méghozzá állítható, nagyítható formában.
(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)