
Az Audi tavaly nyár elején leplezte le a Q7-nél sportosabbra faragott és annál modernebb technikát kapott Q8-at, melyet nemrégiben az 50 TDI kivitelben volt szerencsénk alaposan letesztelni. Ez a hazánkban 22,75 millió forintos alapárral rendelkező modell egy 286 lóerős 3 literes V6-os dízelmotort vonultat fel, mely elsősorban 286 lóerős teljesítményéről, illetve 600 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg.
Egészen mostanáig ez a 48 V-os lágyhibrid 50 TDI volt az egyetlen elérhető Q8 kivitel, most azonban az Audi bejelentette, hogy két újabb erőforrással is rendelhető a típus. Mindkét új motor 3 literes és 6 hengeres, de míg az egyik gázolajat, addig a másik benzint fogyaszt.
A Q8 45 TDI dízelmotorja 231 lóerőt ad le, 500 Nm-es csúcsnyomatéka pedig az 1750-3250-es fordulatszám tartományban áll rendelkezésre. A 0-ról 100-ra 7,1 másodperc alatt gyorsuló újdonság végsebessége 233 km/h.
A Q8 55 TFSI 340 lóerőt szabadít rá a kerekekre, ami mellé 1370-4500-as fordulatszám mellett 500 Nm-es nyomaték társul. A 0-100-as sprintet 5,9 másodperc alatt abszolváló Q8-as végsebességét 250 km/h-ra korlátozza az elektronika.
Mindkét új motor lágyhibrid rendszerű, amivel a gyártó közlése szerint 100 kilométerenként mintegy 0,7 liter üzemanyagot lehet megtakarítani. A start/stop rendszer már 22 km/h tempó alatt leállítja a belsőégésű motort, 55 és 160 km/h között pedig akár 40 másodpercig is gurulhatunk leállított motor mellett.
A nyolcfokozatú automataváltóval szerelt új Q8-asok közül a 45 TDI német alapára 73 300 euró (23,2 millió forint), az 55 TFSI pedig minimum 76 300 euró (24,2 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.