Jump to content

Toyota Tada Tecuja

2019. 03. 25. 20:19

Tavaly ősszel még úgy volt, van esély arra, hogy négyméteres sportkocsival bővítse kínálatát a Toyota. A témában leginkább illetékes főmérnök most lehűtötte a kedélyeket.

Elektromos hajtással térhet vissza az MR2 sportkocsi – merült fel a gondolat tavaly ősszel. Az ötlet élhetőnek tűnt, és ahogy kiderült, a Toyotánál is gondolkodtak a témán, csak sajnos nem arra a konklúzióra jutottak, mint a rajongók.

Tada Tecuja főmérnök, aki a GT86 és a GR Supra modellekért egyaránt felelt, egy angol lapnak nyilatkozva vette el a kedvünket az élettől: „Valójában igen nehéz városi sportautót építeni. A biztonsági és károsanyag-kibocsátási előírások nem változnak, akármekkora autót építünk, és egy kisméretű gépkocsi ugyanannyi alkatrészből épül fel, mint egy nagyobb. Egy ilyen járművet tehát csak nagyon csekély haszonnal tudnánk gyártani.”

Akkor tehát ennyi? Úgy tűnik, igen, legalább is, ha marad a GT86. Márpedig marad, ha jól értelmezzük Tada Tecuja szavait: „A GT86 olyasvalami szerepet tölt be a modellkínálatunkban, mint egy gyakorló repülőgép: belépő a Toyota sportos világába, és ilyenformán a jövőben is nagy szükségünk lehet rá.”

Csak itt jeleznénk, hogy a Tojoda Akio cégelnök által oly sokszor emlegetett háromtagú sportautó-kínálat megvalósításához nem kell feltétlenül egy harmadik modellt fejleszteniük: a világ alighanem beletörődne, ha építenének egy GT86 kabriót. Csak szólunk…

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)