Jump to content

Változnak a rendszámok

2019. 01. 23. 10:31

Módosítás előtt áll a zöld rendszámokról szóló jogszabály, elsősorban a robbanó- és a hálózatról tölthető villanymotort együttesen alkalmazó plug-in (konnektoros) hibrid technológiájú modellek tulajdonosai számíthatnak szigorításra.

A Magyar Idők a Magyar Elektromobilitás Szövetség javaslataira hivatkozik, amelyek szerint a jogszabályalkotó kiigazíthatná a technológiai alapú szabályozásból fakadó vélt és valós anomáliákat és új alapokra helyezné az előírást. A jelenleg hatályos szabályozás miatt, ami csak annyit határoz meg, hogy a zöld rendszámos autónak 25 kilométert tudnia kell csak elektromos módban is mennie, az is előfordulhat, hogy akár 300-400 lóerős benzin- vagy dízelmotorral ellátott plug-in hibrid járművek tulajdonosai részesülnek az indirekt támogatásokban, vagyis a zöld rendszámban.

A javaslatuk szerint csak olyan plug-in hibridekre kerülhetne zöld rendszám, amelyek az új WLTP-módszer szerint meghatározott mértéknél – tényleges közlekedés közben – kevésbé szennyezőek. (Hogy mi lenne ez a mérték, még nincs tisztázva.) Magyarán az új szabályozásban a technológiai megközelítés helyett – vagyis, hogy van elektromos hajtás is az autóban – elsősorban a környezetvédelmi, emis­sziós megfontolásokat tartanák szem előtt. Mindez tehát nem azt jelenti, hogy a technológiával van a baj, ezért semmiképpen sem lenne célravezető fűnyíróelv alapján elvenni a zöld rendszámot az összes plug-in hibridtől. 

Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke szerint ráadásul a kibocsátás szerinti szabályozás a differenciált támogatáspolitika bevezetését is megalapozná. Egy ilyen feltételrendszer a szakértő szerint további nagy lendületet adhatna az elektromobilitás hazai fejlődésének is. Megfontolandó szerinte az is, hogy a támogatási rendszer a tehergépjárművekre, valamint a motorkerékpárokra is vonatkozzon.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)