Jump to content

Te vennél autót a netről?

2019. 01. 02. 21:45

Gyorsan fejlődő startupok ugranak rá a trendre Amerikában: az autóvásárlók már nem akarnak szalonokba járni, személyesen ügyintézni az adás-vételt, de még a próbaúthoz sem ragaszkodnak.

Ez a piaci hullám is Amerika felől érkezik: az emberek már nem akarnak személyes utánajárással autót venni, a próbaúttal sem fárasztják magukat. Egyre többen szeretnék a kocsit is a lehető legkényelmesebben, online beszerezni pár kattintással vagy ujjmozdulattal a mobil kis képernyőjén. Régóta tartó folyamat vezetett ide: kezdetben csak pizzát, könyvet, kisebb értékű és személyes megtapogatást, kipróbálást nem igénylő cuccokat vettünk a neten, de aztán az egyre nagyobb értékű műszaki cikkek esetében is természetessé vált a kényelmes, a rendeléssel egy füst alatt a házhoz szállítást is elintéző online vásárlás.

Egy piackutató cég amerikai autóvásárlókat kérdezett arról, mi a véleményük az online megrendelésről, a próbaút nélküli vásárlásról. A legtöbben azt mondták, nem szeretik a szalonokban az értékesítők nyomulását, hogy rá akarják beszélni őket modellekre, extrákra, hitelkonstrukciókra. Próbaútra pedig az egyéni igények szerint összekonfigurált autóval a legtöbbször eleve nincs is lehetőség, úgyis csak az átvételkor derül ki, mit is vettek tulajdonképpen. Hát nem kényelmesebb akkor már mindent online intézni, az adminisztrációt megbízásokkal a lebonyolító cégre bízni és 2-3 szalonlátogatás helyett egyből a ház elé szállíttatni a megrendelt kocsit?

A használt autók esetében pedig még egyszerűbb is ez a folyamat. A gyártó a használ kocsiknál már nem írhatja elő, milyen körülmények között kell kiállítani és értékesíteni őket, a vevő pedig, ha megbízik az online kereskedésben, mentesül a használtautó-piac összes szokásos átverési kísérletétől.

A 2012-ben alapított Carvana, amely mintegy autó-automatákból árulja a kocsikat az online vásárlóknak, az első teljes évében 250, tavaly 44000, az idén pedig már 66400 járművet szállított ki a vevőknek.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)