
Régen minden más volt, még a telek és az autósok is. Az biztos, hogy kicsit máshogy viszonyulunk manapság a megpróbáltatásokhoz. A legjobb példája mindennek, amikor minden évben eljön az első hó, ami szinte sokkolja az autósokat. Pedig a többség pár hasznos tanács betartásával megkímélhetné magát a kényelmetlen helyzetektől. Igazából nincsenek titkos, mindent vivő „life hack” trükkök, amivel Bear Gryllsé képezzük magunkat egy csapásra, csak pár hasznos tipp és extra felszerelés, hogy a kiszolgáltatott autósból, egy fokkal „életképesebbek” legyünk.
Minden ilyen tanácsadó mindent megelőző tippje, hogy a téli utazásnak eleve úgy vágunk neki, hogy tájékozódunk a várható út- és időjárási viszonyokról, és ha elindulunk, ne a „pont elég lesz odáig” típusú szemlélettel legyen feltöltve az üzemanyagtartályunk. A táv és a lehetőségek függvényében hagyjunk rá jócskán az egyébként szükséges üzemanyag-mennyiségre, még akkor is, ha egy átlagos autó, alapjáraton óránként, nagyjából 0,7-0,8 litert fogyaszt, ha álló helyzetben csak járatjuk.
Mára talán alapvetés a téli gumi, amit nem elsősorban a havas úton történő könnyebb haladásra találták ki, hanem arra, hogy a 7 °C-nál hidegebb aszfalton is kellő tapadást biztosítson. Ennek megfelelően alakították ki a mintázatát és az anyagának összetételét. A nyári gumiabroncsokhoz képest ez elasztikusabb, hidegben is rugalmasabb marad. Lényeges szabály, akár kétkerék- vagy összkerékhajtású az autónk, ha nem egyformán újak a gumik elöl és hátul, akkor hátra rakjuk a jobb állapotúakat.