
A kerékárosok és az autósok között az egyik leggyakoribb konfliktust az jelenti, hogy az autósok nem tartanak kellő oldaltávolságot a kerékpárosoktól a mellettük való elhaladáskor. Ez több szempontból is komoly probléma, hiszen a bicikliseknél gyakran előfordul, hogy hirtelen kell irányt változtatniuk – például, ha valaki úgy akar kiszállni egy parkoló autóból, hogy nem néz bele a visszapillantóba.
A helyzeten nem segít, hogy a hazai KRESZ nem fogalmaz egyértelműen, mekkora oldaltávolságot kellene tartani az elhaladáskor, csupán annyit ír, hogy legyen meg a „megfelelő oldaltávolság”. Éppen ezért a hazai kerékpáros szakemberek korábban már javasolták, legyen egy pontos meghatározás, amit az autósoknak figyeleme kell venniük, ha kikerülik a bringást. Ez a tervek szerint úgy szólna, hogy lakott területen belül minimum 1, lakott területen kívül minimum 1,5 métert kellen tartani.