“A kollégáim most dolgoznak annak a rendszernek a kialakításán, amely majd lehetőséget biztosít arra, hogy – ha a jogszabályi feltételek meglesznek – alkalmazható lehessen ez a módszer” – nyilatkozta az átlagsebesség-mérésről Halmosi Zsolt rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes az Inforádiónak a héten.
A nyugaton section controlnak hívott átlagsebesség-mérést régóta használja számos ország rendőrsége. Lényege, hogy egymástól bizonyos távolságra elhelyezett traffipaxok mind megmérik az előttük haladó járművek tempóját, majd átlagolják a rögzített számokat. Akinek az adott útszakaszra a megengedettnél magasabb átlagsebességet mér a rendszer, megbírságolják. Könnyű belátni, hogy igazságosabb ez a módszer annál, mint az egyetlen pillanatban rögzített tempó miatt büntető rendszer.
Ráadásul eredményesnek tűnik mindenhol, amerre bevezették. Az elemzések szerint a rendszer bevezetése átlagosan bő 10 százalékkal mérsékelheti a sebességet az adott szakaszon, a balesetek és a halálos áldozatok száma pedig 20-50 százalékkal is csökkenhet.