Jump to content

Bugatti Divo - negyven készül belőle

2018. 08. 27. 08:40

Alacsonyabb végsebességgel, egyedi karosszériával és fejlett aerodinamikával érkezik a Bugatti negyven darabos szupersportautója, a Divo.

Emelte a tétet a Bugatti, legújabb modelljükből csupán negyven példány készül és ahogyan az ilyenkor lenni szokott, már a premier előtt minden darabnak megtalálták a gazdáját. Persze nagy valószínűséggel még is így jóval többen lettek volna képesek a brutális szupersportautó megvásárlására. Az autót a Bugatti hagyományaihoz hűen egy francia versenyzőről nevezték el, Albert Divo az 1920-as években kétszer is diadalmaskodott a Szicíliában rendezett Targa Florio versenyen.

Csupán 35 mm-es az első LED-es lámpa, mely szinte nem is látszik a függőlegesen elhelyezett menetfények mellett.  Addig finomították a Bugatti Chiron-t, amíg 35 kilogrammot le nem faragtak az autó súlyából és az új aerodinamikai elemeknek köszönhetően 90 kilogrammal több leszorítóerőt termel. Egyúttal igyekeztek a jelenlegi modelltől eltérő, sokkal élesebb karaktert adni a Divo-nak.

Felülről az autó egy nagy NACA duct-nak néz ki, ez az a légbeömlő, mely hatékonyan nyeli a levegőt, de aerodinamikailag a legkevésbé zavaró. A szélcsatorna központi eleme volt a fejlesztésnek, így kapott új légcsatornákat az autó, melyek leszorítóerőt termelnek és hatékonyabban vezetik a levegőt a hűtőkhöz. Külön hideg levegőt szállítanak a fékekhez is, így azok sosem melegednek túl, akárcsak a gumik, melyek mindig optimális hőmérsékletűek maradnak.

 

1,83 méter széles a hátsó szárny, ami azt jelenti, hogy 23%-kal nagyobb az alapot adó Chiron-nál és zavaró turbulencia sem keletkezik az autó körül az erre optimalizált elemeknek köszönhetően. Az automatikusan állítódó hátsó légterelő nem csak a leszorítóerőt adja, hanem fékszárnyként is működik. Újratervezték a diffúzort is, melyben négy kupufogócső kapott helyet. A teljes leszorítóerő így 456 kilogramm lett.

Nem az egyenes vonalú gyorsulás volt ezúttal a Bugatti célja, hanem a jobb kanyarképesség, éppen ezért a Divo-ban ugyan nincs Top Speed mód, ezzel a végsebessége 380 km/óra, cserébe élvezetesebben vezethető a versenypályán. 1,6 g-s oldalgyorsulásra képes a Divo. 8 másodperccel gyorsabb Nardó-ban, mint a Chiron.

Elsődleges szempont volt a vezethetőség, ezért a felfüggesztést és a kormányzást is közvetlenebbre hangolták. A súlycsökkentés során eltávolítottak némi hangszigetelő anyagot, könnyebb hangrendszert kapott az autó, megszabadultak néhány tárolórekesztől és könnyebb kerekeket raktak rá, valamint nagyobb mennyiségben használtak karbon elemeket.

(Forrás: vezess.hu / fotó: Bugatti, vezess.hu)