
Ha már itt tartunk, a jelenlegi 330i-ben 252 lóerőt és 350 Nm-t ‘tud’ a B48-as motor, az új G-sorozatú 330i esetében pedig állítólag körülbelül 260 lóerővel és 400 Nm-rel számolhatunk, annak ellenére, hogy az autó nyilván megfelel a szigorú Euro 6d-TEMP normának, ami egyben azt is jelenti, hogy benzines részecskeszűrőt kap. Az új 3-as leleplezésének közelségét mi sem mutatja jobban, minthogy a gyáriak gőzerővel tesztelik a prémium középkategóriást a Nürburgringen, sőt, náhány szerencsés külföldi újságírónak már lehetősége nyílt kipróbálni a szóban forgó 330i-t, persze alaposan leleplezve. A cikkben szereplő képeket – amelyek a Nordschleifén készültek – a BMW hivatalosan is kiadta, és hiába az álcázás, a 3-as sziluettje és alapformája jól kivehető.
A fotókon az „M Sport“ kivitel szerepel ültetett (és állítható) sportfutóművel, néhány optikai kiegészítővel, nagyobb tárcsákkal és kék féknyergekkel rendelkező fékekkel, két méretes kipufogófékkel és extra könnyű 19 colos felnikkel. Az új 330i már első ránézésre is ‘valódi 3-as’, az arányok, a vesék, a lámpák mind-mind a BMW legfontosabb szériáját juttatják eszünkbe, ez pedig jó hír.

Jó hír, hogy a sajtóanyag szerint a modell fejlesztési munkálatainak középpontjában a sportos vezethetőség állt; például súlypontja az elődhöz képest mintegy 10 milliméterrel lejjebb került, az első és a hátsó tengely közötti terhelés 50:50 arányban oszlik el, a jármű saját tömege pedig hasonló hajtáslánccal és felszereltséggel bő 50 kilóval csökken, s mindezt fokozott karosszériamerevséggel sikerült elérniük a tervezőknek.