Jump to content

Digitális Seat műszerfal

2018. 08. 02. 11:36

A Volkswagen konszernen belül elég gyorsan terjednek a legmodernebb extrák: kategórián belül általában a Volkswagenek kapják meg először, majd később a Škoda és a Seat modelljeibe is bekerülnek az innovatív megoldások. Így van ez a digitális műszerfal opciójával is, mely az új Volkswagen Polóban már a kezdetektől rendelhető volt, de most a Seat Ibiza, és az ugyancsak kiskategóriában, de a crossoverek között induló Seat Arona is megkapta.

A Leon és az Ateca után tehát a kisebb Seatokba is bekerült az egyébként hasznos, és nem mellesleg mutatós opció. A 10,25 colos megjelenítő háromféle üzemmódban tud működni: a Classic, a Digital és a Dynamic programok esetében a legnagyobb eltérést a megjelenés jelenti, de mindegyik esetében vannak eltérések az információk megjelenítésében is. Az első a klasszikus sebességmérő-fordulatszámmérő párost helyezi előérbe – ráadásul a BMW új megoldásához hasonlóan –, míg utóbbi kettő inkább az egyéb információkra fókuszál, mint a navigáció a vezetéstámogató asszisztensek vagy éppen a multimédia.

Az üzemmódok között egyébként a kormányon elhelyezett View gombbal tudunk váltani, és természetesen valamilyen szinten azért mi is bele tudunk szólni abba, hogy milyen információk jelenjenek meg a szemünk előtt. „Teljes elhivatottsággal dolgozunk azon, hogy vásárlóinknak a legjobb minőségű dizájnt tudjuk nyújtani, ahol a klasszikus értékek találkoznak a digitális világgal, és ahol minden pixel ugyanolyan gondossággal van megtervezve. Ezzel a digitális opcióval az autóink utasterének formavilága egy új szintre lépett” – lelkendezett Alejandro Mosonero-Romanos, a gyáriak formatervezésért felelős vezetője.

A Seat modelljei a színes betéteknek és a kellemes anyagoknak köszönhetően eddig is kiváló hangulatot biztosítottak, és bár azt gondolnánk, hogy egy digitális műszerfal nem változtat túl sokat az összképen, azért a képeken is jól látszik, hogy jóval modernebb légkört varázsol. A BMW új megoldásával való hasonlóság azért észrevehető, de nem vádolnánk azzal a tervezőket, hogy a bajoroktól vették az ötletet, és mivel egyáltalán nem egy súlycsoportban indulnak, tulajdonképpen nincs is jelentősége mindennek. A digitális műszerfal felára valószínűleg nem lesz elhanyagolható, de a nagyobb gond talán az lehet, hogy jó eséllyel csak a magasabb szintekhez lesz elérhető.

 

(Forrás: autopult.hu / fotó: autocar.co.uk)