Jump to content

Megújult a Porsche Macan

2018. 07. 26. 20:32

Bár az Audi Q5 alapjaira épített, de jelentősen átdolgozott, egyedi formavilágú Macan még mindig rendkívül népszerű a vásárlók körében (az idei év első hat hónapjában is kiváló eredményeket produkált), eljött az ideje a ‘kötelező’ átdolgozásnak, hiszen a 2014-ben bemutatott típus átlépte modellciklusának felét.

Mivel egy modellközi frissítésről van szó, nagy csodákat nem kell várni az újítások terén, de a Porsche mérnökei rendszerint alapos munkát szoktak ilyenkor végezni, és ez most sem volt másként. Szemből ugyan kevesebb a változás, de a mostantól alapáron LED-es, új nappali menetfénnyel megáldott fényszórók és a finoman átrajzolt lökhárítók mellett a hátsó fénytesteket immár az új Cayennehez hasonlóan az autó teljes szélességét elfoglalják, ami sötétben nagyon látványos kiállást kölcsönöz. Természetesen négy új szín és friss 20 illetve 21 colos keréktárcsák is elérhetők lettek.

Az utastérben – ahogyan arra számítani lehetett – a korábban még a Panamerában bemutatkozott friss multimédiás rendszer jelenti a legnagyobb újdonságot, aminek nagyobb helyet igénylő, szélesvásznú érintőképernyője miatt a megjelenítő mellől az alá kerültek a középső légbeömlők. Ezzel jóval modernebb képet fest belül is a Macan. Ezen kívül egyébként friss kormánykerék és néhány egyéb apróság is bekerült az autóba.

A motorpalettáról egyelőre még nincsenek hírek, ennek oka pedig az új WLTP normákban keresendő. Ennek ellenére a hírek szerint a beszállót továbbra is egy kétliteres, négyhengeres egység biztosíthatja majd akár 300 lóerővel, a Macan S új 3-literes turbós szíve pedig várhatóan körülbelül 360 lóerőre izmosodhat. A Turbo modellek eddigi 3,6 literes motorját a Porsche újabb fejlesztésű 2,9 literes V6-os biturbója válthatja, 440 lóerő körüli csúcsteljesítménnyel. Később minden bizonnyal konnektorról is tölthető hibridek is csatlakoznak a kínálatba.

A gyáriak a futóművet is újrahangolták és új gumikat szerelnek a frissített Macanra, míg technológia terén a félig önvezető dugóasszisztens jelent majd újdonságot. A ráncfelvarrott SUV egyébként először Kínában mutatkozik majd be, és ennek megfelelően a most bemutatott autó a távol-keleti verzió, így bár valószínűleg nem lényeges területeken, de kisebb változtatások még előfordulhatnak majd az európai kivitel esetében.

(Forrás: autopult.hu / fotó: autocar.co.uk)