Jump to content

Új Renault Mégane R.S. Trophy

2018. 07. 19. 19:10

Teljesen átdolgozott motorral, új futóművel és sportos belső részletekkel tér vissza a Mégane R.S. Trophy. Története során most először érte el a bűvös háromszázas határt.

Az első Mégane R.S. Trophy 2005-ben készült el a második generációs R.S. alapjaira mint a sportmodell még könnyebb, még élesebb kivitele. Azóta rendszeresen jelentkezett a Renault az utcai használatra még éppen alkalmas, de igazából a versenypálya felé kacsintgató modellverziókkal, és most itt az új kiadás.

A mérnökök átdolgozták az 1,8 literes turbómotort. A turbófeltöltő kerámia golyóscsapágyat kapott (ezzel harmadára csökkent a belső súrlódás az acél golyóscsapágyhoz képest), a kipufogót aktív szeleppel szerelték fel, a végeredmény 300 LE és 420 Nm – utóbbi csak a duplakuplungos váltónál érvényesül, kézi váltó esetén be kell érnünk 400 Nm-rel.

A futómű megkapta az alap-Mégane R.S. összkerékkormányzását, emellett kompozit első fékeket, 19 colos felnire szerelt Bridgestone Potenza S001 abroncsokat (jövőre opcióként könnyített felniket és Potenza S007-eseket) kínálnak, valamint természetesen szériatartozék a Cup futómű: 25 százalékkal feszesebb csillapítás, 30 százalékkal keményebb rugók, 10 százalékkal merevebb kanyarstabilizátorok, és részlegesen önzáró Torsen differenciálmű segíti a pontosabb irányíthatóságot.

(Forrás: vezess.hu / kép: autobild.de)