A témában maga Matt Becker, a gyáriak főmérnöke szólalt meg: „A négyliteres AMG erőforrás még sehol nem jelent meg manuális váltóval. Szóval belerakni egy manuális váltót nem kihívásoktól mentes. A szoftver nem is létezik, így azt nekünk kell létrehoznunk. A hajtáslánc ehhez szükséges elemei sem léteznek, úgyhogy azt is meg kell alkotnunk. Mindez elég bonyolult, de szeretjük a kihívásokat” – mondta a vezető.
Az ígéretek szerint a manuális váltós Vantage a vezetés igazi, klasszikus értelemben vett élményét nyújtja majd. Becker úr szavai egyébként teljesen érthetők, és bár mondhatnánk, hogy a motor fejlesztését így is megúszták, és így csak egy váltót kell megalkotniuk, érdemes azt is számításba venni, hogy amennyiben az alapokról kezdve úgy terveznek valamit, hogy lesz kézi váltóval – ami a négyliteres, kétturbós V8-as esetében nem így volt –, akkor jóval könnyebb a mérnökök munkája, míg utólag sok tényező tudja megnehezíteni a helyzetet.
Mindenesetre dicséretes, hogy az Aston Martin vállalta mindezt, és a kézi váltós Vantage mellett természetesen egyéb változatokkal is készülnek még a gyáriak. Egy még vadabb AMR kivitel biztosan érkezik, és az sem kizárt, hogy ebben – vagy éppen egy másik kivitelben – az angolok saját, 5,2 literes V12-ese is helyet kap majd, de kabrió változat is várható.