Jump to content

400 lóerős Polestar

2018. 07. 17. 17:07

A Polestar még tavaly októberben mutatta be első önálló modelljét, méghozzá egyszerűen csak 1-es típusjelzéssel. A 600 lóerős összteljesítménnyel rendelkező konnektoros hibrid kupé idén kerül forgalomba, de hamarosan érkezik a második Polestar is, amely a méregdrága kétajtóssal ellentétben egy megfizethető, kompakt méretű, különleges szedán lehet – a nevét pedig szintén nem gondolták túl, ugyanis egyszerűen csak 2-esnek fogják hívni.

A legtöbb forrás úgy véli, hogy a Polestar a Tesla Model 3-nak állít majd közvetlen ellenfelet, és nagyjából 11 illetve 18 millió forint között alakulhat majd ára – nyilván felszereltség függvényében, de az sem kizárt, hogy többféle teljesítményszinten, illetve eltérő méretű akkumulátorokkal is elérhetővé teszik a svédek. Amennyiben ez igaznak bizonyul, úgy a Polestar 2 igencsak kelendő lehet majd, hiszen a prémium megoldások és a Volvótól – illetve ugyebár a Polestartól – megszokott minőség természetesen adottak lesznek, és ennyi pénzért bizony egy ilyen tudású elektromos autó kifejezetten jutányosnak mondható.

A hírek szerint a legolcsóbb verzió is több mint 550 kilométeres hatótávot és akár 400 lóerőt kínál majd, amivel szintén kiemelkedhet majd az új Polestar a tömegből. A svédek második modellje jó eséllyel a korábban 40.2 néven bemutatkozott koncepcióból meríti majd formai megoldásait. A 40.1 tanulmány ugyebár az XC40-et vetítette előre, és bár azt gondolhattuk, hogy a 40.2 a V40 előfutára lesz, de úgy tűnik, hogy végül a Polestar 2 örökölheti meg a megoldásait. Ez annyira nem lenne furcsa, hiszen a Polestar 1 is egy korábbi Volvo koncepció megoldásait kapta meg, és bár azt hittük, hogy a 40.2 a következő V40-et mutatja meg nekünk, úgy tűnik végül mégis Polestar köntösben érkezhet majd meg sorozatgyártásban – habár nem kizárt, hogy lesz majd hasonlóság a V40 és a Polestar 2 között szemből.

A minden bizonnyal jövőre érkező Polestar 2 így egy ötajtós, ám lépcsőshátú felépítést kaphat, ráadásul mindezt egy finoman emelt hasmagassággal kombinálhatják majd a gyáriak, ezzel igazán egyedivé téve az autót. A svéd márka képviselője egyébként azt is elárulta, hogy szerinte már túlhaladtunk azokon az időkön, amikor egy autónak futurisztikusnak vagy extrémnek kellett lennie csak azért mert elektromos, hiszen hamarosan annyi villanyautó lesz majd a piacon, hogy természetessé válnak, és a vásárlók nem feltétlenül szeretnének majd így kilógni a tömegből. Éppen ezért a Polestar célja csupán egy látványos, mutatós négykerekű megalkotása, és nem szeretne nagy kék díszbetétekkel vagy egyéb elemekkel utalni arra, hogy egy elektromos modellről van szó.

(Forrás: autopult.hu / fotó: Autópult.hu)