A Kia Optimából ismert, kétliteres benzinmotorra épülő plug-in hibrid hajtáslánc, illetve az Ioniq átdolgozott hibrid hajtáslánca mozgathatja a megújult Santa Fa nagy szabadidőjármű környezetbarát kiviteleit, számol be az Autocar.
2025-re 16 különböző, részben vagy teljesen elektromos modellt fog bevezetni a Hyundai-Kia csoport, és bár most is jól állnak, különösen a nagyobb, nehezebb járműveknél lehet tekintélyes fogyasztáscsökkentést elérni a hibridizációval.
Egyelőre nem tudni, hogy a Hyundai Tucsonhoz hamarosan rendelhető, 48 voltos mild hibrid hajtás is bekerül-e a Santa Fe modellbe; dízelmotorja miatt erre jó esély van, ugyanakkor az elérhető megtakarítások egy hagyományos hibridhez képest viszonylag szerények (ahogy a rendszer többletköltségei is.) Arról sincs hír, hogy a hibridek mikor jelennek meg a Santa Fe kínálatában; a modell piaci bevezetésekor 200 lóerős 2,2 literes dízelmotorral lesz megvásárolható.