Jump to content

Mire készül a BMW?

2018. 06. 28. 19:35

A különböző védjegyek és formatervezési minták az autózás világában kiváló kiindulópontként szolgálnak a szaftos pletykákhoz, melyek jó része később valósággá is válik. Van, hogy kész autókat láthatunk különböző digitális rajzokon, de olyan is előfordul, hogy csak egy-egy típusjelet védetnek le a márkák. Ezt tette most a BMW is, és nem meglepő módon rögtön elindultak a találgatások – kiváltképp, hogy a jól ismert M betű is szerepel bennük.

Ezúttal az M335, az M650 és az M750 jelöléseket biztosították be maguknak a bajorok, és bár előbbi kissé meglepő lehet, utóbbi kettő nagyon is logikusnak tűnik. Nyilvánvalóan újabb M Performance modellekről lehet szó, de az M335 valahogy nem illik a képbe. Az már biztos, hogy – akárcsak a legtöbb új generációs BMW – a még idén ősszel bemutatkozó vadonatúj 3-as is kap majd legalább egy, de akár több M Performance variánst, és az már régóta egyértelműnek tűnik, hogy ez (vagy akár ezek, ha az X3/X4 pároshoz hasonlóan jön egy dízel kivitel is) az M340 jelzést viseli majd. Ehhez képest pedig az M335 nem igazán illik be a képbe, már csak azért sem, mert a BMW nem is olyan régen vezette ki a 35-ös jelölést a palettáról – amit egyébként a 40-es verzió váltott.

Ugyanakkor az M650 és az M750 nagyon is logikusnak tűnik, és ezek a verziók jó eséllyel az M850i lemezei alatt már bemutatkozott hajtásláncot kaphatják meg, amely a 4,4 literes duplaturbós V8-asból 530 lóerőt és 750 Nm-es csúcsnyomatékot hoz ki. Ugyanakkor az sem kizárt, hogy az M650 esetében egy plusz d jelzéssel a négyturbós, soros hathengeres, 400 lovas dízelt takarja majd ez a jelölés – a 7-es esetében ez valószínűtlen, hiszen simán 750d-ként már most is elérhető ez az egység. Az 5-ös sorozatnál benzines és dízel verzióban is létezik már az M550 típusjel, és nem kizárt, de előbbi gyártását a szigorodó normák miatt be kellett szüntetniük a németeknek, így könnyen lehet, hogy az M550i is az M850i motorját kapja majd meg – legfeljebb egy kicsit lebutítva, de ez a 6-osra is igaz lehet.

A bajorok egyébként korábban már az M7 jelzést is levédették, így könnyen lehet, hogy az M760Li-t egy vérbeli M-es modell váltja majd – egyébként a V12-es erőforrás is veszélybe került az új előírások miatt. Ha már a találgatásoknál tartunk, egyelőre az sem tiszta, hogy a 6-os sorozatban egyedül marad-e majd a GT verzió, és az kap majd M Performance verziót, vagy a bajorok készülnek egyéb modellváltozatokkal is – a korábbi 6-osok szerepét egyébként a 8-as vette át, de nem kizárt, hogy egy olcsóbb, kisebb kupét még bemutat majd a BMW 6-os jelzéssel, és így ezekre is rákerülhet az M650 jelzés. A lehetőségek száma tehát szinte végtelen, és az, hogy a BMW levédette ezeket a típusjeleket, még semmire sem garancia, így könnyen lehet, hogy még jó ideig – vagy akár soha – nem találkozunk majd velük, de erre csak az idő fog választ adni (vagy esetleg a BMW).

(Forrás: autopult.hu / fotó: autocar.co.uk)