Jump to content

A Volvo és a tenger

2018. 06. 19. 18:50

A környezetvédelem sok autógyártó számára fontos, és az elektromos autók piacra dobásával igyekeznek is segíteni ezt az ügyet. Azonban nem csak a károsanyag-kibocsátás csökkentésével lehet óvni a természetet, és erre a Volvo szolgáltat kiváló példát, a svédek ugyanis 2025-re az autóikban használt műanyag elemek 25 %-át szeretnék újrahasznosításból nyerni. Egy különleges XC60 képében pedig azt is megmutatták, hogy hogyan képzelik el mindezt.

Kívülről a matricázástól eltekintve nem sok újdonságot vélhetünk felfedezni az autón, és belül sem a látványos változásokon van a hangsúly – ezúttal a részletekben rejlik a titok. Az egyedi színű és mintázatú ülések és szőnyegek azért feltűnhetnek, ez pedig nem véletlen, hiszen a középső konzol mellett ezek az elemek jelentik az XC60 igazi egyediségét.

A svéd mérnökök középső konzol elkészítéséhez újrahasznosított műanyagot használtak, amit leselejtezett halászhálókból és hajókötelekből nyertek ki. A szőnyegekhez PET palackokat és olyan pamutkeveréket használtak, ami a ruházati gyártók megmaradó feleslegéből származik. Ugyanígy az üléshuzatok is PET palackokból készült, míg az öreg Volvo négykerekűek foteljaiból kiváló hangszigetelést tudtak készíteni az XC60-hoz a gyáriak. A lehetőségek tárháza tehát szinte végtelen.

„A Volvo Cars elkötlezett abban, hogy a lehető legkisebbre csökkentse az ökológiai lábnyomát” – mondta Håkan Samuelsson, a márka vezetője. „Ha fenntarthatóságról van szó, már most is együtt dolgozunk néhány kiváló, jövőbe tekintő beszállítóval. Ugyanakkor ahhoz, hogy az újrahasznosított műanyagokkal kapcsolatos terveinket teljesíteni tudjuk, még több partnerrel kell összedolgoznunk majd” – tette hozzá Martina Buchhauser, a Volvo globális beszerzésekért felelős igazgatója.

A gyáriak egyébként főleg az óceánok és tengerek műanyag-szennyezettségének csökkentése érdekében tűztek ki ilyen magasztos célokat, amelyeknek része az éghajlatot nem befolyásoló gyártási folyamatok alkalmazása is. A különleges XC60-nal bizonyították a svédek, hogy a vásárlók számára semmilyen hátránnyal nem járnak ezek a célkitűzések, de az azért kérdéses, hogy a gyártási költségeket mennyivel növelik a környezetbarát megoldások.

(Forrás: autopult.hu / fotó: autocar.co.uk)