Az A6-os leváltásának itt volt az ideje, a kifutó széria ugyanis idén nyolcadik piaci évét tapossa, időközben pedig a teljes konkurencia megújult, gondoljunk csak az 5-ös BMW-re, a Mercedes-Benz E-osztályra, vagy a Volvo S90/V90 párosra. Az Audinak tehát volt mit bepótolnia, és a németek most végre bőven behozták lemaradásukat, ugyanis a vadonatúj A6 sem formailag, sem pedig technikailag nem hagy semmiféle kívánnivalót maga után – nem kérdés, hogy a modell a kategória egyik éllovasa lesz. Megdöbbentő újdonságokra nem számíthatunk, hiszen az A6 a nemrégiben bemutatott aktuális Audi A8-cal és a második generációs Audi A7-tel megkezdett utat tapossa tovább, így mind a formaterv, mind pedig a technológiák kapcsán ismerős megoldásokkal találkozhatunk. A nagytestvérek illusztris mezőnye azonban mutatja, hogy mindez a jelenlegi legmagasabb technológiai színvonalat jelenti.
Formaterv tekintetében az A6-on (a már említett A8-hoz/A7-hez hasonlóan) a 2014 végén leleplezett Audi Prologue A9 koncepció formajegyei köszönnek vissza, de a legfrissebb típus mindemellett azonnal felismerhetően A6 maradt. A vonalvezetés különben határozottan dinamikus, amit tovább fokoznak a nagy kerékjárati ívekben lapuló méretes, akár 21 colos kerekek, az agresszív fényforrások, valamint az óriási hűtőrács. Kívül csupán néhány mm-rel lett nagyobb az autó: hossza 494 cm (+7 mm), szélessége 189 cm (+12 mm), magassága pedig 1457 mm (+2 mm). A gyáriak nagyon büszkék a kiváló légellenállási együtthatóra: a legaerodinamikusabb kivitel, ami egyébként csak kicsit később csatlakozik a be a kínálatba, mindössze 0,24-es cw-értékkel büszkélkedhet.