Jump to content

Golf a Hungaroringen

2018. 05. 27. 20:56

Idén ünnepli a Porsche Inter Auto Kft. 25 éves fennállását, ebből az alkalomból vezetési élmény napot rendezett a Hungaroringen.

 

A hazai forgalmazó a Volkswagen gyári, élményvezetésért felelős csapatát hívta segítségül, hogy a látogatók biztonságos körülmények között száguldozhassanak a Hungaroringen. A résztvevőknek már érkezéskor ki kellett húzniuk, melyik járművet vezethetik a magyar Forma-1-es pályán. Nálam a Golf R-t dobta ki a gép, melyből ötajtós, 310 lóerős, automataváltós, alufelnis változatokat hozott el a gyártó.

Bár a pályán folyamatos felvezetéssel, előzés nélkül, libasorban lehetett haladni, azért így is meg tudta mutatni tudása legjavát. Az alapjáraton kifejezetten halk motorból izmos gyorsulást lehet kihozni. 100 kilométer/órás tempóra körülbelül 5 másodperc alatt gyorsult, a 180-190 km/órás végsebességhez sem kellett több tíz másodpercnél. A maximális tempót a Hungaroring egyenes szakaszán érte el, amikor a fordulatszámmérő mutatója stabilan a 7-8 ezer közötti tartományba dőlt. Kiváló menetstabilitásának köszönhetően a ring éles kanyarjait is magabiztosan lehetett vele bevenni.

Persze amit én műveltem, az semmi ahhoz képest, amit egy gyári pilóta tud. Egy másik etapban ugyanis a jobb egybe egy olyan sofőr mellé lehetett beülni, aki úgy vette be a Forma-1-es versenypálya kanyarjait, hogy gyakorlatilag keresztbe fordította az autót, mely így a gumikon csúszott végig az íveken. Ekkor értettem meg igazán, miért nem ivott kávét az egyik vendég a rendezvény elején. A Golf R-ből kiszállva rövid időre még pislogni is elfelejt az utas. Ez jóféle löket a szervezetnek, ami csak szervezett körülmények között lehet igazán élvezni, másképp nem állna le vele az ember.

A következő körben T-Roc Style 1.5  TSI került a kezeim közé, mellyel egyenesen az off-road pálya felé vettem az irányt. A 150 lóerős, DSG automata váltóval szerelt benzines SUV meglepően jól viselkedik terepen, a kerekek nyomatékelosztása megfelelő: könnyedén, problémamentesen kapaszkodott fel a 20-25 százalékos emelkedőkre. A Hungaroring off-road pályáján több olyan lejtő is van, melynek alját egyszerűen nem látja az ember egy ekkora jószágból, de szerencsére vakon rá tudtam bízni magam, egyszer sem ért le az alja. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincs olyan meredek lejtő, ahol ne koccanhatna oda, de itt nem volt gond, és aligha valószínű, hogy egy tulajdonos ennél durvább terepre vinné.

Az idei évben még több, a 25 éves fennállást ünneplő rendezvényre lehet számítani, melyen a legújabb modellek kipróbálására is lehetőség nyílik.

(Forrás: vezess.hu)