Bukni a műszaki vizsgán lesújtó érzés, pedig ezt akkor is összehozhatjuk, ha átlagos autótulajdonosként semmilyen hibát sem találunk. Ezernyi apróságra kell figyelni, így a legjobb, ha felkészült szervizre bízzuk a folyamatot, és még műszaki előtt kérünk egy átfogó állapotfelmérést, így nem érhet minket meglepetés a vizsgánál.
A vizsga napján első az autó okmányainak ellenőrzése, igazolni kell az érvényes biztosítás meglétét, valamint nem szabad elfeledkezni saját papírjainkról sem. Személyi igazolvány, lakcímkártya, forgalmi engedély szükséges, ha pedig nem a saját nevünkön van az autó, akkor egy meghatalmazás is kell a vizsgálat előtt.
Ha a bürokratikus oldal rendben, akkor jöhet maga a vizsgálat, amire jó esetben egy-másfél óra elég. Alaposan körbenézik az autót, felmérik a karosszéria, a tükrök, üvegek állapotát, tengelyenként azonos méretű, legalább 1,6 mm bordamélységű abroncsoknak kell felszerelve lenniük.
Az esetleges korróziót a karosszérián és a kipufogón is ellenőrzik (rozsdafolt lehet, de lyuk nem, ha ilyen akad, akkor bukik az autó). Megnézik a futómű, kormánymű holtjátékait, olajszivárgások után kutatnak, ellenőrzik a világító, fény- és hangjelző berendezéseket, lekérdezik az autó elektronikus öndiagnosztikáját, elvégzik a fékpados fék- és futómű-ellenőrzést és a környezetvédelmi mérést.
A fékekre szigorúan odafigyelnek a vizsgabázisokok, az első és a hátsó fékberendezéseknek közel egyformán kell fogniuk. Fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelő hatásfokkal működjenek!
A jobb és bal oldali kerekek fékerőkülönbsége maximum 30 százalék lehet. A kéziféknek dupla szerepe van a gépkocsiban: álló helyzetben rögzít és meghibásodott lábfék esetén fékez, ezért fontos, hogy hibátlanul működjön. A műszaki vizsga során a fékellenőrzéskor nemcsak a fékerőeltérést vizsgálják, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél érjük el az adott fékhatást. Fény derülhet arra, hogy gépkocsi fékrásegítője hibás, esetleg a fékpofák, féktárcsák, fékbetétek vagy fékdobok rossz állapotban vannak.
A nem működő ABS-ről vagy ESP-ről tájékoztató fedélzeti hibajelzés esetén természetesen nem kerülhet vissza a forgalomba az autó javítás nélkül, de mondjuk egy követőradar- vagy parkolókamera-hiba egyelőre nem játszik szerepet a vizsga folyamatában.
Egy felkészült szervizben az egész folyamat átvizsgálással, felkészítéssel, és magával a vizsgával lezajlik egy nap alatt, ha pedig probléma adódna, már helyben az autó, el tudják végezni a szükséges javításokat.