
A sejtelmes skiccből egyelőre nem túl sok derül ki, de az jól látszik, hogy nem egy klasszikus négyajtósról, hanem sokkal inkább egy ötajtósról vagy crossoverről/SUV-ról beszélhetünk majd. Az oldalsó ablakkeretek jellegzetes formája is rögtön szemet szúr: ezt az elemet még az i Vision Dynamics koncepcióval mutatták meg, és már akkor is elmondták, hogy központi szerepet fog játszani az i szériás modellek formatervében – ráadásul az „összeolvasztott” veséket is párhuzamba lehet hozni vele. Utóbbi elem szintén jellegzetességé fog válni az i modelleknél, ahogyan azt az iX3 koncepció is megerősítette.
A legtöbb külföldi forrás szerint egyébként egy X5 méretű SUV-t várhatunk majd, ami műszakilag és technológiailag minden tekintetben az abszolút csúcsot képviseli majd – jó eséllyel néhány világújdonságot jelentő megoldással is készülnek majd a bajorok. „Az iNEXT projekt a mi építőkészletünk a jövőhöz. Az egész konszernből és az összes márkából profitál majd. Most először minden olyan technológiát egy autóba építünk majd be, amelyek a jövő kulcsát jelentik majd. Az iNEXT teljesen elektromos lesz, minden kapcsolódási lehetőséget kihasznál majd és magas szintű önvezetésre is képes lesz. Ma megmutattuk az első apró részletet az iNEXT formatervéből, és még idén bemutatjuk majd az iNEXT-et, mint egy Vision tanulmány” – árulta el Harald Krüger, a BMW vezetője.
A pletykák szerint egyébként többféle verzióban is elkészül majd az iNEXT: hatótáv tekintetében 450 és 700 km között alakulnak majd a különböző változatok, míg a legerősebb kivitel akár 800 lóerős is lehet – persze teljesítményszintből is többféle lesz. Annyi tehát már bizonyos, hogy még idén betekintést nyerhetünk abba, hogy milyen lesz majd a 2021-ben érkező újdonság, és reméljük nem csak a formákról, hanem a technológiai megoldásokról is árulkodnak majd a bajorok.