Jump to content

Ebben az évben dízel-hibrid hajtásláncot kap a Kia Sportage

2018. 05. 16. 17:01

Sok gyártó a dízelek teljes eltörlését tűzte ki célul, azonban vannak olyan márkák, akik úgy gondolják, hogy bőven van még potenciál a gázolajos szerkezetekben. Így van ezzel a Kia is, ugyanis a koreaiak egy vadonatúj hajtáslánccal készülnek: az EcoDynamics+ névre keresztelt rendszer egy dízelmotorból és egy 48 Voltos elektromos rendszerből áll össze, és természetesen minden eddiginél hatékonyabb működést ígér.

A rendszer az ilyen esetekben megszokott módon működik: a 48 Voltos rendszer 13 lóerővel képes támogatni az egyelőre ismeretlen teljesítményű dízelmotort, miközben az aprócska, 0,46 kWh-s akkumulátort is képes visszatölteni fékezéskor. Ezen kívül a menet közbeni start-stop funkciót is megkapja a hajtáslánc, ami annyit tesz, hogy guruláskor vagy éppen fékezéskor képes leállítani a motort az autó, hiszen a kis elektromotor minden más rendszer működtetéséhez elegendő, és természetesen vissza is tudja indítani a dízelt, amint a pilóta rálép a gázra.

Mindez nagyon jól hangzik, habár az új WLTP normák szerint papíron csak 4 %-kal lesz így takarékosabb az autó, ugyanakkor ügyesen kihasználva a hibrid hajtás képességeit, valószínűleg ennél még hatékonyabb lehet majd az új egység. A pontos adatokat egyelőre nem árulták el a gyáriak, így az egyetlen megosztott grafikából is csak az derül ki, hogy a kis akkumulátor a Sportage esetében a csomagtér alá kerül majd.

Az úgynevezett lágyhibrid rendszer még 2018-ban bemutatkozik a Sportage-ben, majd jövőre a Ceed és valószínűleg több más modell is megkaphatja, de a Kia azt is elárulta, hogy gyakorlatilag bármilyen hajtáslánc mellé be lehet illeszteni a 48 Voltos rendszert – legyen szó benzinesről, dízelről, manuális vagy automata váltós autóról, első- hátsó- vagy összkerékhajtásról. Kíváncsian várjuk, hogy a koreaiak újdonsága mire lesz majd képes a valóságban.

(Forrás: autopult.hu)