Az amerikai hatóságok egyébként még 2014-ben határoztak arról, hogy 2018 májusától minden autóban kötelezően lennie kell tolatókamerának, ami szerintük nagyban növeli a biztonságot – szerintünk azért lennének ennél fontosabb extrák is, bár tény, hogy ez is egy hasznos opció. A gyártóknak tehát négy évük volt arra, hogy felkészüljenek, és ez egyben azt is jelenti, hogy mostantól minden Egyesült Államokban kapható új négykerekűben lennie kell színes kijelzőnek, ami nyilvánvalóan a multimédiás rendszereket is ellátja majd.
A törvény mellett egyébként egy Advocates for Highway & Auto Safety nevű szervezet kardoskodott, és elmondásuk szerint feladatuk ezzel még közel sem ért véget, ugyanis más biztonsági rendszerek kötelezővé tételéért is küzdeni fognak. Vannak azonban autógyártók, akik nem várnak a törvényekre, hiszen a Volvo például már korábban beígérte, hogy 2020-ra szeretné nullára csökkenteni az autóikkal történt halálos balesetek számát – ez pedig nem kis vállalás, de a svédek rendszerei mindenképpen a legfejlettebbek közé tartoznak, és az új modelljeikbe a legtöbb asszisztens már alapáron jár.
Az is egy érdekes kérdés lesz ezzel az új szabályozással kapcsolatban, hogy a gyártók hogyan reagálnak majd árazás szempontjából. Több lehetőség is adott, hiszen egyszerűen megemelhetik az alapárat a tolatókamera árával, de az is lehet, hogy néhányan lenyelik majd azt a költséget – és sokan valószínűleg az arany középutat választják majd egy visszafogottabb emeléssel. Európában egyelőre nincs szó arról, hogy a tolatókamerát kötelezővé tennék, de biztosak lehetünk benne, hogy az öreg kontinensen is egyre több biztonsági asszisztens lesz majd elengedhetetlen, és ahogy az előbbi példa mutatja, sokan már most is alapáron kínálják a biztonsági rendszereik egy részét.