A négyhengeres dízelmotor most először költözik be a BMW 6-os sorozat motorházteteje alá, ahol változó turbinageometriájú turbófeltöltőjével és Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerével megteremti a kétliteres hengerűrtartalmú erőforrás sportos teljesítmény-leadásának és a rendkívül magas fokú hatékonyságának előfeltételeit. A frissen debütáló motor percenkénti 1750 és 2500 főtengely-fordulat között bocsátja a sofőr rendelkezésére 400 Nm csúcs forgatónyomatékát, miközben a 190 lóerő maximális teljesítmény már percenkénti 4000 főtengely-fordulatnál felépül.
A négyhengeres dízelmotor érkezésével öttagúra bővül a BMW 6-os Gran Turismo motorházteteje alá választható erőforrások palettája, a soros hathengeres dízelmotorok, a soros hathengeres benzinmotor és a négyhengeres benzinmotor mellett. Az új, belépő szintű erőforrás már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a kerekek felé, miközben a típus opcionális extrafelszereltségi portfólióján megtalálható összes futómű-technológia a BMW 620d Gran Turismo modellhez is elérhetővé válik.
Az innovatív listára így olyan tételek kerültek fel, mint az első és a hátsó tengely adaptív, levegős futóműve, az aktív hátsókerék-kormányzás és az aktív borulásgátló rendszerrel kiegészített Executive Drive opció. Az új BMW 620d Gran Turismo 7,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, kivételes hatékonyságát pedig a 100 kilométerre vetített 4,8-4,9 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás, illetve a kilométerenkénti 127-129 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás igazolja. Árak egyelőre nincsenek, de az 5-ös sorozatból kiindulva nagyjából 1,5 millióval lehet majd olcsóbb a 620d GT, mint a 30d jelű változat, ami nagyjából 19 milliós alapárat sejtet – ez azonban egyelőre csak találgatás.