Jump to content

Új AMG hajtásláncot kapott a négyajtós és a kombi Mercedes E-osztály

2018. 04. 30. 11:29

A Mercedes-AMG egy ideje már nem csak a legvadabb, 63-as jelzésű változatot kínálja az E-osztályból – és a C-osztályból sem –, hanem a 401 lóerős, 43-as kóddal ellátott változatot is. Most azonban a gyengébbik AMG változatot egy izmosabb hajtáslánc váltja majd, méghozzá 53-as jelöléssel. Az E-osztály tehát megkapja CLS-ben debütált, 48 Voltos lágyhibrid rendszerrel felszerelt háromliteres, sorhatos egységet.

Az E 53 megjelenésével a 43-as változattól el is kell búcsúznunk, de ezt valószínűleg nem sokan bánják majd, hiszen az új változat nem csak erősebb, de jóval modernebb is. Ahogyan már említettem, egy 48 Voltos hibrid rendszerrel összedolgozó, soros hathengeres, háromliteres, duplaturbós benzinesről van szó, amely önmagában 435 lóerőt és 520 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, ám a kis villanymotorral ezt 22 lóerővel és 250 Nm-es nyomatékkal képes megtoldani – ráadásul a hatékonyságot is növeli.

A végeredmény egyébként 4,5 másodperces 0-100-as sprint és 250 km/h-s végsebesség – amit valószínűleg felárért 270-ig is ki lehet majd tolni. Az 53-as jelzésű AMG hajtáslánc egyébként az E-osztály Coupé és Cabriolet verzióihoz már korábban bemutatkozott, ám ezentúl a szedán és a kombi is ezzel az egységgel helyettesíti a gyengébb 43-as egységet. A szedán alapára 25 millió felett lesz, ami nem kis összeg, de még így is nagyjából 8 millióval kedvezőbb, mint az 571 lóerős E 63 árcédulája. Az új, lágyhibrid rendszerrel szerelt AMG E-osztályok hamarosan valószínűleg hazánkban is elérhetőek lesznek majd.

(Forrás: autopult.hu)