Ha az előzetes információk igazak és ha az alapokat nem gyengíti a Ford, akkor a tuningosok álma lehet az ST, ugyanis a 2,3 literes turbómotor (kijavított formájában) lazán megbirkózik 350 lóerővel is. Az ST-ben azonban gyárilag 250 lóerőt tud majd a jelenleg a Focus RS-ben és a Mustang belépő verziójában dolgozó erőforrás, amely szép kövér teljesítmény- és nyomatékplatót feltételez.
Az alapok mindenesetre nagyon is izgalmasak sportolás szempontjából: az új Focus-generáció akár 90 kilóval könnyebb, miközben 20 százalékkal merevebb. Az ST viszont várhatóan kevésbé lesz radikális átdolgozás, mint a jelenlegi kiadás, így például sokkal jobb rugózásra számíthatunk. Várhatóan később dízel verzióban is elérhető lesz a köztes sportváltozat, mindkét motorizáltság esetében kézi és automata váltóval egyaránt.
Az alapok mindenesetre nagyon is izgalmasak sportolás szempontjából: az új Focus-generáció akár 90 kilóval könnyebb, miközben 20 százalékkal merevebb. Az ST viszont várhatóan kevésbé lesz radikális átdolgozás, mint a jelenlegi kiadás, így például sokkal jobb rugózásra számíthatunk. Várhatóan később dízel verzióban is elérhető lesz a köztes sportváltozat, mindkét motorizáltság esetében kézi és automata váltóval egyaránt.