A Lancert korábban ugyan nem volt egyszerű bekategorizálni, de a legutolsó generáció már egyértelműen a kompaktok mezőnyét erősítette, legyen szó a négyajtós vagy éppen az ötajtós verzióról. Ez nagy valószínűséggel a jövőben sem fog változni, ugyanis a kompakt méretkategória marad majd, csupán a normál négykerekűek helyett az emelt hasmagasságú autók között szállhat majd harcba az autó.
A Mitsubishi már régóta szinte csak a különböző (hobbi)terepesek és crossoverek fejlesztésével van elfoglalva, amit tökéletesen tükröz a palettája és az elmúlt években bemutatott koncepcióautói is. Egyáltalán nem lenne tehát meglepő, ha a Lancer is ilyen formában térne majd vissza, és erről maga Tsunehiro Kunimoto, a márka formatervezésért felelős vezetője is szót ejtett: „Talán készíthetünk majd egy új típusú ötajtóst. Mi elég radikálisan gondolkodunk” – mondta a magas rangú vezető.
Ez ugyan szerintünk elég erős célzás a váltásra, de akár máshogy is lehet értelmezni. Ugyanakkor, ahogyan már említettem, a Mitsubishi törekvései egyértelműen a crossoverek irányába mutatnak. A legtöbb külföldi forrás szerint egyébként a korábbi e-Evolution koncepció formai megoldásait örökölheti majd az új Lancer, ami nem lenne ellenünkre, hiszen a tanulmány igencsak látványos. Az alapokat a Renault-Nissan csoporttal kötött szoros együttműködésnek köszönhetően a francia-japán konszern CMF C/D padlólemeze adhatja majd, ami hibrid hajtásláncokat és összkerékhajtást is lehetővé tenne.