Jump to content

Citroën C4 Cactus – 3,95 milliótól indul

2018. 04. 24. 22:02

A Citroën nagyot vállalt 2014-ben azzal, hogy korábbi tanulmányát szinte egy az egyben sorozatgyártásba küldte a C4 Cactus képében. Hazánkban ugyan nem lett túlságosan sikeres az autó, de  európai mértékkel szép eladásokat produkált a különc négykerekű, a franciák azonban mégis úgy döntöttek, hogy a félidős frissítéssel az autó karakterét is átszabják kissé, ezzel a bohókás modellből egy jóval komolyabb típust varázsolva, ami a kiöregedő C4-et is tudja majd mhelyettesíteni. Most pedig végre hazánkba is megérkezett aaz alaposan felfrissült Cactus.

Három évvel a bemutatása után a Citroën elérkezettnek látta az időt, hogy felvarrja a C4 Cactus ráncait, ráadásul a mérnökök nem is fogták vissza magukat a változtatásokat illetően: szinte minden elemhez hozzányúltak, ezzel egy komolyabb, valamivel feljebb pozícionált autót létrehozva. A C4 Cactus ezentúl sokkal jobban beleolvad majd a palettába, ami néhányak számára csalódást, mások számára pedig örömet jelenthet.

A Citroën jellegzetességének számító kettős fényszórómegoldás természetesen maradt, ám a LED-es nappali menetfényeket ezentúl a márkától megszokott króm csíkok kötk majd össze, melyek a gyártó emblémáját is magukba foglalják. A legfeltűnőbb változtatás talán a jópofa AirBump elemek elhagyása, melyek ezek szerint mégsem voltak olyan népszerűek – azért az ajtók alján még feltűnnek. Hátulról is eltűntek a színes betétek, és az eddig elég pici lámpákat jócskán megnyújtották vízszintes irányban a mérnökök.

A C4 Cactus már eddig is hozta a crossover életérzést, de ezután talán még inkább rá lehet majd sütni ezt a jelzőt. Természetesen új színek és keréktárcsák is megjelentek a kínálatban. Összességében azt kell mondanunk, hogy bár valóban egy komolyabb autó benyomását kelti a C4 Cactus frissített változata, ezzel egyben egy kicsit el is veszítette elődjének különlegességét, és szinte teljesen beolvadt a márka kínálatába – szemből például alig-alig különbözik az új C3-tól, csupán nagyobb annál.

Az utastérben már jóval kevesebb a változás, hiszen a formák gyakorlatilag maradtak a régiek. A cél belül is az volt, hogy egy jobb minőségű autó benyomását keltse a frissített C4 Cactus, így öt új csomag közül választhatnak a vásárlók, melyek látványos színekkel és mintákkal próbálják feledtetni a gyengébb minőségű műanyagokat – habár ebben is javulást ígérnek a gyáriak. Új extrák is megjelentek, és természetesen a multimédiás rendszer is a legfrissebb verziót futtatja, amely szinte minden okostelefonos kapcsolódást ismer, legalábbis a magasabb felszeretlségi szinteken – a középső Feel felszereltséghez 65 ezer forintba kerül, a legmagasabb Shinehoz pedig alapáron jár.

Vezetéstámogató és biztonsági rendszerekből sincs hiány, ugyanis a holttérfigyelőtől a vészfékrendszeren, a fáradtságérzékelőn és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren át egészen az automata parkolórendszerig minden van, és akkor a tolatókameráról, a kulcsnélküli rendszerről vagy a statikus kanyarvilágításról még nem is beszéltünk, de ezekért persze fizetnünk is kell. A gyáriak egy beépített vészjelzőt is elérhetővé tettek, mely baleset esetén akár életet is menthet a hatóságok azonnali riasztásával. Újdonságot jelentenek még az Advanced Comfort ülések is, melyek minden eddiginél nagyobb kényelmet kínálnak.

Erőforrások terén nincs túl sok változás, de megjelent néhány erősebb egység is: benzines fronton továbbra is az 1,2 literes, háromhengeres egység érhető el turbó nélkül 82, turbóval pedig 110 vagy 130 lóerővel – előbbi csak ötsebességes manuális, utóbbiak pedig ötös (110 lovas) illetve hatos (130 lovas) kézi vagy hatos automata váltóval kérhetőek. A 130 lovas benzinesre azonban itthon még várnunk kell majd kicsit. Dízelből két változat van, de egyelőre úgy tűnik, hogy a magyar piacon csak a gyengébbik lehet majd a miénk, csak automata váltóval: ez azt jelenti, hogy az 1,6-os négyhnegeres gázolajos 100 lovas kivitelét vihetjük majd haza..

(Forrás: autopult.hu)