A négykarikások ezúttal egy külön rendezvényre vitték el az e-tront, méghozzá a Siemens Berlinben található gyáregységébe, ahol tulajdonképpen egy villámcsapásnak tették ki – ahogyan az a képeken is látható. A produkciónak ugyan sok értelme nem volt, viszont az Audi elárult néhány pontos adatot is az autóról, melyek közül a legfontosabb egyértelműen a hatótáv. A méréseket ráadásul már az új, jóval szigorúbb, és a valós körülményeknek sokkal inkább megfelelő WLTP normák alapján mérték le.
Az eredmény pedig 400 kilométer lett, amit valószínűleg valós körülmények között sem lesz lehetetlen kiautózni az Audi újdonságából – ez pedig a jelenlegi piacot tekintve nagyon is szép eredmény. Ehhez persze kellett egy 95 kWh-s akkumulátor is, amit normál hálózatról egy örökkévalóság lenne feltölteni, de a gyáriak persze készültek gyorstöltéssel is: a 150 kW-os rendszernek mindössze 30 percre van szüksége, hogy bőven elegendő energiát szuszakoljon az akkuba – arról ugyan nem esett szó, hogy ez pontosan mennyi, de a tapasztalatok alapján valószínűleg legalább 80 %, vagy még annál is több.
Ezekből a töltőkből ráadásul már 2018 végére 200 darabot terveznek Németország-szerte, 2020-ra pedig ennek a dupláját hoznák létre, helyszínenként hat töltőponttal, nagyjából 120 kilométerenként. Persze az otthoni töltésre is gondoltak: akinek rendelkezésére áll 400 Voltos, háromfázisú csatlakozó, azoknak jó hír, hogy ezen keresztül 11 kW-tal akár 8,5 óra alatt feltölthet az autó, de az opcionálisan megrendelhető, 22 kW-os töltőrendszer ezt akár meg is felezheti.
230 Voltos csatlakozóról egyébként 2,3 kW-os töltés lehetséges – azt pedig jobb nem kiszámolni, hogy ezzel mennyi időre van szükség a feltöltéshez. Mindenesetre az Audi újdonsága már jól használható lesz a hétköznapokban, és amennyiben megvalósulnak ezek a gyorstöltő-pontok, úgy a hosszabb utakon sem lesz tragédia az autó használata – arra persze még várnunk kell, hogy ezek hazánkban is elterjedjenek majd.