Az úriember elárulta, hogy a Daimler elkötelezett híve az elektromos autózásnak, és ezt bizonyítani is szeretnék: a Mercedes-Benz palettáján 2022-re minden egyes szegmensbe ígérnek legalább egy elektromotorral szerelt négykerekűt. A smart azonban adja magát, hogy a konszernen belül az első márka legyen, ami csak elektromos autókat kínál, hiszen az igazi apróságokat a legtöbb vásárló egyébként is csak rövidebb, városi szakaszokon használja.
Mindezek ellenére azért a jelenlegi smart EQ változatoknál talán több fog majd kelleni a jövőben, hiszen a mostani kivitelek 160 kilométeres hatótávja elég karcsú ahhoz, hogy csak ezekből éljen a márka. Nem lepődnénk meg tehát, ha a belső égésű erőforrások kivezetésével egy nagyobb akkumulátorral szerelt villanyos hajtáslánc is bemutatkozna, hiszen hiába beszélünk városi minikről, azért a használhatóságot szem előtt kell tartani. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy miként viszik majd véghez a váltást.