Jump to content

Versenytaxi Audi módra – itt az e-tron Vision Gran Turismo

2018. 04. 11. 11:48

Az autózás szerelmesei közül biztosan rengetegen ismerik a kizárólag Playstationre elérhető Gran Turismo sorozatot, ami az autós videojátékok egyik legnevesebb képviselője. Mindezt az is jól mutatja, hogy a játék készítőinek felkérésére a legnagyobb gyártók készítenek különböző koncepciókat évről-évre, amelyeket aztán a szimulátorban kipróbálhatnak a játékosok. Ezúttal az Audi volt a soros: a négykarikások az e-tron Vision Gran Turismo koncepcióval készültek.

Nem ritka, hogy a valóságban is megalkotják a gyáriak ezeket a tanulmányokat, ám a legtöbbször csupán egy látványos bódéról van szó, ami jól mutat a kiállításokon, ám műszakilag nem azt tartalmazza, amit megálmodtak bele. Az Audi azonban ezúttal úgy döntött, hogy ha már dolgoztak vele, kihasználják az izgalmas tanulmányt, amit a Formula E versenyhétvégéken fognak bevetni, mint egyfajta pályataxi, amivel a kiemelt partnereket lehet elvinni egy-egy gyorskörre.

Az e-tron Vision Gran Tursimo egyébként kétség kívül látványos lett, amit a versenyautós megoldások és az Audi jellegzetes ismertetőjegyeinek modernizált változatai mellett a legendás 90 quattro IMSA GTO-ról érkező stíluselemek és festés is biztosítanak – utóbbit egyébként olyan pilóták terelgettek, mint Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl, Hurley Haywood vagy éppen Scott Goodyear. A tervezők természetesen a teljes funkcionalitást is szem előtt tartották, és mondanunk sem kell, hogy az autó súlyára is nagyon odafigyeltek – persze az elektromos rendszer azért elég sokat nyom így is.

Az e-tron elnevezésből – és persze a Formula E hétvégéken való szereplésből – bizonyára mindenki számára egyértelművé vált már, hogy egy tisztán elektromos versenygépről beszélünk. A meghajtásról három, egyenként 272 lóerős elektromotor gondoskodik: míg kettő a hátsó tengelyt, addig a harmadik az elsőt hajtja, ezzel biztosítva az összkerékhajtást. Az összteljesítmény 816 lóerő, ami az 1450 kilogrammos önsúllyal párosítva 1,78 kg/LE-s tömeg/teljesítmény arányt jelent, méghozzá 50:50 %-os súlyeloszlással. A 0-100-as sprintet mindössze 2,5 másodperc alatt képes letudni az autó.

Nagyon szívesen lennénk azon szerencsések helyében, akiknek lehetőségük adódik majd kipróbálni – legalább utasként – az Audi új versenytaxiját. A volán mögött egyébként a korábbi svájci DTM pilóta Rahel Frey, és a Le Mans győztes, olasz Dindo Capello váltják majd egymást az európai Formula E versenyhétvégéken – és persze rengeteg más eseményen is ott lesz majd a különlegesség.

(Forrás: autopult.hu)