A gyáriak a márka legfrissebb, Subaru Global Platform (SGP) névre hallgató padlólemezét vették alapul, így kétégtelen, hogy a Forester sokat fejlődött – műszaki téren. A formákat vizsgálgatva azonban azt állapíthatjuk meg, hogy bejött a korábbi tippünk, és a japánok az elődöt vették alapul a tervezés során. A részletekbe belemerülve persze láthatjuk, hogy szinte minden részlet különbözik legalább egy kicsit, de az összképet nézve szemből szinte semmit nem változott az autó, és a konzervatív, terepjárós profil is maradt a régi. Egyedül a C alakot formázó hátsó fényszóró lehet az, amiből rögtön szembetűnő, hogy az új generációval van dolgunk.
Persze vannak olyanok is, akik ennek épphogy örülnek, hiszen a jól megszokott, kedvelt formában kaphatnak meg egy jóval modernebb autót: az új generáció például teljesen LED-es fényszórókkal is kérhető. Az autó valamivel nagyobb lett: a 3 centis tengelytáv és a közel 13,5 centis szélesség-növekedésnek köszönhetően az utastér szellősebb lett, és jobb fej- illetve vállteret, kényelmesebb üléseket, valamint csendesebb kabint is beígértek a gyáriak. A csomagtér is nőtt, az ajtót pedig akár elektromotor is nyithatja. A Sport felszereltségi szinten még mutatós kiegészítőket is kapunk az autóhoz.