Jump to content

itt a Jaguar F-Pace SVR

2018. 03. 28. 21:40

Az F-Pace nem panaszkodhat: morcos tekintete, már-már terepkupés formája és robusztussága bizony szegmensének egyik leglátványosabb modelljévé teszik, azonban a Jaguar úgy volt vele, hogy teljesítmény terén is szeretnének kiemelkedni. Rábízták hát az SVO részlegre az autót, és a végeredmény nem meglepő módon igencsak látványos lett: az F-Pace SVR esetében a külcsínt tekintve nem estek túlzásba a mérnökök, ám a nagyobb légbeömlők, a motorháztetőn és az első kerekek mögött található nyílások és a hatalmas kipufogók mégis megteszik a hatásukat.

Talán nem mindenki tudja, hogy miért – habár az SVR jelölések elöl és hátul elég sokatmondók – de mindenki érzi, hogy az F-Pace SVR bizony nem egy hétköznapi SUV. Belül is elég sok az árulkodó részlet: nem csak előre, de még hátra is integrált fejtámlával rendelkező, gyönyörű, kéttónusú sportülések kerültek, és karbon betétekből sincs hiány. A sportkormányon és a fejtámlákon természetesen szintén megjelenik az SVR logó, és ennyi bőven elég is ahhoz, hogy tudjuk, mivel van dolgunk.

Igazán azonban csak a start gomb megnyomás teheti még izgalmasabbá a helyzetet, hiszen a vadmacska szívét ezúttal egy ötliteres, V8-as egység adja. Az előzetes hírekkel ellentétben ugyan „csak” 550 lóerőt és 680 Nm-es csúcsnyomatékot kapunk, azonban ez is elég ahhoz, hogy a méretes SUV 4,3 másodperc alatt elérje a 100 km/h-s lélektani határt, és meg se álljon egészen 283 km/h-ig. A biztonságos úttartásról elöl 30, hátul pedig 10 %-kal keményebb rugózás gondoskodik, míg a karosszériadőlést 5 %-kal csökkentették a mérnökök – természetesen a futómű beállítása is változott.

Az izmos erőforrás mellett azért a súlycsökkentést is szem előtt tartották a gyáriak – legalábbis amennyire csak tudták. A sportkipufogó-rendszer például 6,6 kilogrammal könnyebb, míg az opcionális 22 colos keréktárcsák elöl 2,4, hátul pedig 1,7 kilogrammot spórolnak darabonként. A megfelelő lassításról elöl 395, hátul pedig 396 mm-es féktárcsák gondoskodnak. Természetesen az elektronikát is átdolgozták a gyáriak, így például az adaptív futómű és az összkerékhajtás is a lehető legnagyobb teljesítményt tudja kihozni az autóból.

(Forrás: autopult.hu)