Jump to content

Két másodperc alatt százon van a Rimac elektromos szuperautója

2018. 03. 25. 21:47

 A gyáriak most, hat évvel az előző négykerekűjük leleplezése után egy újabb változattal készültek, ami a C_Two nevet viseli – ami nyilván a Concept Two-ra utal –. és természetesen minden tekintetben felülmúlja elődjét.

A Concept One egyébként pontosan 1088 lóerőt és 1600 Nm-es csúcsnyomatékot volt képes az aszfaltra vinni, aminek köszönhetően 2,5 másodperc alatt katapultált 100 km/h-s tempóra. Mindehhez egy 90 kWh-s akkumulátor szolgáltatta az energiát, amivel körülményektől függően akár 330 kilométert is meg tud tenni. Ez persze már a múlt, és a szemből és a hátulról egyaránt ismerős, de modernebb és talán még mutatósabb formákat felvonultató C_Two rengeteget fejlődött az elődhöz képest.

Természetesen az egyik legérdekesebb adat mindig a teljesítmény, így kezdjük is rögtön ezzel: az újdonság négy elektromotorból – amelyek természetesen összkerékhajtást biztosítanak – 1914 lóerőt csihol ki, míg csúcsnyomaték 2300 Nm-re adódik. A C_Two így 1,97 másodperc alatt képes teljesíteni a 0-100-as sprintet, de 300-ig sem kell több neki, mint 11,8 szekundum. Mindez még mindig semmi, hiszen elektromos létére 412 km/h-s végsebességre képes, ami (az egyébként nem igazán létező) kategóriájában teljesen egyedülálló.

Az energiát egy 120 kWh-s akkumulátorból nyerik a villanymotorok, melynek köszönhetően a jóval elnézőbb NEDC ciklus szerint akár 650 km-t is képes megtenni az újdonság, noha ez a valóságban inkább 400-450 km körül lehet, de csak ha vissza tudjuk fogni magunkat. Mindenesetre a Rimac szerint a C_Two képes a maximális teljesítményét kihasználva megtenni két kört a Nürburgring-Nordschleifén, ami több mint 40 kilométert jelent – igen, ez elsőre nem hangzik túl soknak, de az autó teljesítményét tekintve bizony szép eredmény. A töltéssel persze meggyűlhet a bajunk, habár amennyiben van rá lehetőségünk, úgy 250 kW-os DC gyorstöltéssel akár kevesebb mint 30 perc alatt 80 %-ra tölthetjük az akkut.

A nagy teljesítmény mellé komoly fékhatásra is szükség van, így elöl és hátul egyaránt hatdugattyús Brembo féknyergek feszülnek a 390 mm-es karbon kerámia tárcsáknak. Egyébként szinte az egész autó karbonból és alumíniumból készült, de az elektromos rendszer miatt a súlya így is 50 kiló híján 2 tonna – habár a 4,75 méteres hossz és a közel 2 méteres szélesség tudatában ez nem annyira meglepő.

Az utastérben a luxus és a sportosság találkozik egymással: finom bőr és karbonbetétek alkotnak kellemes összhangot, miközben a digitális megjelenítők modern hangulatot teremtenek. A gyáriak szerint a kiemelkedő teljesítményhez a hétköznapokban is használható komfort társul, így a tulajdonsoknak nem kell lemondaniuk semmiről. Asszisztensrendszerekből sincs hiány, hiszen a vészfékrendszertől a sávtartón, az adaptív tempomaton és a félig önvezető rendszeren keresztül egészen a holttérfigyelőig minden megvan. Az autóból az előd nyolc példányához képest rengeteg készül, hiszen a Rimac 150 darab legyártását tervezi, egyelőre ismeretlen áron.

(Forrás: autopult.hu)